استاندار اردبیل:
پروفسور محمد نریمانی، معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی در این جلسه ناکافی بودن منابع مالی حمایتی از صاحبان ایده در مرحله نخست تولید دانش بنیان را از موانع ترویج مشاغل دانش بنیان و فناور اعلام کرد.
کد خبر: ۱۷۱۳۱۷
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۵ 28 January 2016

استاندار اردبیل از استادان دانشگاه های این استان خواست با تشکیل شرکت های دانش بنیان در تجاری سازی ایده ها و توسعه علمی استان پیشگام باشند.

به گزارش تابناک اردبیل، مجید خدابخش در جلسه پارک دانشگاه های استان گفت: ارتباط دانشگاه با صنعت می تواند مشکلات صنایع را برطرف کند و برای تحقق این هدف باید ایده سازی و ایده پردازی دانش بنیان در استان ترویج شود.

وی افزود: به رغم منع قانونی فعالیت کارمندان دولت به عنوان عضو هیات مدیره در شرکت های خصوصی، محدودیتی برای اعضای هیات های علمی دانشگاه ها در این زمینه وجود ندارد و این اعضا می توانند با تشکیل شرکت های دانش بنیان و فناور متشکل از دانشجویان خلاق برای حل مشکلات مختلف جامعه تلاش کنند.

استاندار اردبیل اظهار کرد: بزرگ ترین رسالت مسوولان، اشتغالزایی است و با توجه به حرکت پرشتاب دنیا به درآمد زایی از خدمات باید با ترویج مشاغل فناور و دانش بنیان در بخش خدمات استان زمینه اشتغال و درآمد جوانان را فراهم آوریم.

خدابخش مشکلات مربوط به آب، کشاورزی، سرطان و نظایر آن را زمینه ورود فکرهای خلاق برای حل مشکل برشمرد و خواستار هدایت پایان نامه های دانشجویی مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری به تولید دانش بنیان، مسوولیت پذیری دانشگاه ها در قبال مشکلات جامعه ، برگزاری جلسات هفتگی ترویج ایده های دانش بنیان و بازدید ایده پردازان از مجموعه های نیازمند تحول دانش بنیان نظیر شرکت کشت، صنعت و دامپروری مغان شد.

وی افزود: واحدهای تولیدی استان برای رشد و توسعه خود به دانشگاه ها و کار دانش بنیان نیاز دارند و حتی مشکلات مدیریتی برخی از آنها نیز با ایده های دانش بنیان قابل حل است.

اقبال عباسی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اردبیل نیز در این جلسه گفت: نهضت تجاری سازی ایده های خلاق باید از دانشگاه ها آغاز شود و استادان مراکز علمی در شکل گیری این نهضت رسالت بزرگی برعهده دارند.

وی افزود: دولت با توجه ویژه به تولید دانش بنیان، اعتبار قابل توجهی به این بخش اختصاص داده و متولیان امر در استان اردبیل باید با استفاده از این فرصت برای توسعه علم و فناوری در استان بهره بگیرند.

پروفسور محمد نریمانی، معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی نیز در این جلسه ناکافی بودن منابع مالی حمایتی از صاحبان ایده در مرحله نخست تولید دانش بنیان را از موانع ترویج مشاغل دانش بنیان و فناور اعلام کرد.

وی از تدوین اساس نامه پژوهشکده آی سی تی در دانشگاه محقق اردبیلی و تلاش این دانشگاه در ترویج مشاغل و تولید دانش بنیان در استان خبر داد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار