کد خبر: ۱۷۰۹۰۸
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲ 27 January 2016


رئیس بنیاد نخبگان استان البرز بر حمایت از نخبگان تأکید کرد و گفت: توسعه و علم و دانش در کشور با تحقیق و پژوهش محقق می‌شود لذا حمایت از نخبگان در اولویت قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، جعفر جهان پناه ظهر امروز در پنجمین جشنواره ملی اختراعات دانشگاه آزاد اسلامی و هفتمین جشنواره رویش بنیاد نخبگان استان‌های البرز و تهران اظهار داشت: برای اینکه بتوانیم در حوزه ارتقای فعالیت‌های نخبگان موفق‌تر عمل کنیم باید حمایت از نخبگان را در اولویت قرار دهیم.

وی با اعلام اینکه مخترعان تنها در جشنواره‌های علمی بنیاد نخبگان حمایت می‌شوند افزود: در این راستا برترین‌های ‌این جشنواره بین هفت تا 15 میلیون ریال وجه نقد پرداخت می‌شود که گامی در جهت حمایت از این افراد است.

رئیس بنیاد نخبگان استان البرز در ادامه سخنان خود به جشنواره‌های پنجمین جشنواره ملی اختراعات دانشگاه آزاد اسلامی و هفتمین جشنواره رویش بنیاد نخبگان استان‌های البرز و تهران افزود: در این دو جشنواره 163 اختراع و اثر علمی ارایه شده است.

به گفته جهان پناه برترین‌های این دو جشنواره عضو سطح سه بنیاد ملی نخبگان شده که در این راستا می‌توانند در مرحله توانمندسازی مخترعان نیز حضور داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه توانمندسازی نخبگان یکی از مهمترین اولویت‌ها است، افزود: مخترعانی که می‌خواهند اختراعاتشان در شرکت‌های داخلی و خارجی ارائه شود نیز حمایت می‌شود.

رئیس بنیاد نخبگان استان البرز در بخشی دیگر از سخنان خود به برنامه‌های پنجمین جشنواره مخترعان دانشگاه آزاد و هفتمین جشنواره رویش استان‌های البرز و تهران اشاره کرد و بیان داشت: برگزاری چهار کارگاه شامل آینده پژوهی فناوری، تجاری سازی و فناوری و محافظت از دستاوردهای علمی و فناوری توسط اساتید مجرب و معرفی برترین‌ها و .... از مهمترین برنامه‌های این جشنواره است.

وی ثبت 78 اثر شرکت کننده در این جشنواره‌ها را مربوط به سال 94 عنوان کرد و بیان داشت: 39 اثر مربوط به سال 93،حدود 19 اثر سال 92 و تعداد 27 نفر مربوط به سال 91 هستند.

در این جشنواره‌ها 50 مخترع از دانشگاه آزاد اسلامی کشور 113 مخترع مربوط به سایر دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور شرکت دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار