مدیرکل ثبت احوال فارس با تکذیب شایعه قطع یارانه نقدی افراد فاقد کارت هوشمند ملی، از عدم پرداخت یارانه به شهروندان فاقد کارت ملی خبر داد.
کد خبر: ۱۷۰۸۷۹
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۵ 27 January 2016
تابناک فارس به قل از ایلنا:علیرضا انصاری گفت: متأسفانه در برخی محافل اخباری نادرست مبنی بر قطع یارانه افرادی که تا نیمه‌ بهمن‌ کارت ملی هوشمند دریافت نکنند، منتشر شده است.

وی با تکذیب این شایعات، گفت: بنابر اعلام نهادهای مربوطه، یارانه‌ نقدی افرادی که به سن 18 سال تمام رسیده‌اند ولی تاکنون هیچ‌کدام از کارت‌های ملی معمولی یا هوشمند دریافت نکرده‌اند، از سوی وزارت رفاه قطع خواهد شد.

بنابر اعلام این مسئول سایر افراد دارای کارت ملی عادی، هیچگونه مشکلی برای دریافت یارانه نقدی نداشتند و به این منظور هیچ الزامی به گرفتن کارت هوشمند ملی وجود ندارد.

انصاری از ادامه روند صدور کارت هوشمند ملی از سوی ثبت‌ احوال فارس به مردم این استان خبر داد و افزود: تمامی افراد بالای 18 سال که تاکنون کارت هوشمند ملی دریافت نکرده‌اند باید برای دریافت این کارت درخواست خود را ثبت کنند.

براساس برآورد مدیرکل ثبت‌ احوال استان فارس، بیش از سه میلیون نفر از مجموع جمعیت 4 میلیون و هشتصد نفری این استان، مشمول دریافت کارت هوشمند ملی هستند.

انصاری با اشاره به این آمار، اضافه کرد: البته هدف‌گذاری ما برای سال 95 صدور بیش از یک میلیون کارت هوشمند است.

وی با بیان اینکه استان فارس در این زمینه، با صدور بیش از سیصد هزار صدور کارت هوشمند ملی در مقام دوم کشور قرار دارد، اظهار داشت: خوشبختانه استان ما بزرگترین سالن تحویل کارت هوشمند ملی را در سراسر کشور در اختیار دارد و ظرفیت روزانه ثبت‌نام هم‌استانی‌ها نیز به 6 هزار نفر در طول روز افزایش یافت.

انصاری در پاسخ به این سئوال که مزایای کارت هوشمند ملی نسبت به کارت ملی معمولی، چیست،گفت: عملاً تمامی کارت‌های الکترونیکی شامل کارت‌های عابربانک، سوخت و غیر در یک کارت هوشمند ملی تجمیع می‌شود که این موضوع خود به‌تنهایی می‌تواند مزایای متعددی را به‌همراه داشته باشد.

وی ادامه داد: در این کارت هوشمند که یک تراشه‌ی الکترونیکی در آن تعبیه شده است بسیاری از اطلاعات مهم فرد از جمله اطلاعات مربوط به سلامت او در آن ذخیره می‌شود.

انصاری صدور و تحویل این کارت را در راستای شعار «هر ایرانی تنها یک کارت» عنوان کرد.

مدیرکل ثبت احوال در بخش دیگری از اظهارات خود با درخواست از مردم در رابطه با توجه به مهلت‌های قانونی و معین برای ثبت ولادت و وفات، یادآور شد: مهلت ثبت ولادت نوزاد 15 روز و مهلت ثبت فوت متوفیان 10 روز است که از هم‌استانی‌های عزیز می‌خواهیم بر اساس این مهلت‌های قانونی نسبت به ثبت موارد لازم اقدام کنند.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
mahboobe
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
سلام داخل سایت ثبت نام کارت ملی نوشته. یارانه افراد 18 به بالا در صورتی حذف نمیشه که در مرحله تکمیل ثبت نام باشن. ما نوبت که گرفتیم نوبت ما فروردین ماه هستش. یعنی تو فروردین ماه تکمیل ثبت نامم صورت میگیره. و تو سایت نوشته تا 15 بهمن وقت هست. الان یاران من قطع میشه؟ تکلیف چیه؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار