کد خبر: ۱۷۰۷۵۴
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۱ 27 January 2016
تابناک: ‌فرش دستباف 60 متری ابریشمی به ارزش 1.5 میلیارد تومان در سیاهکل در حال بافت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه گیلان، کاروان خبری کمیته ارتباطات و اطلاع‌رسانی ستاد دهه فجر گیلان در نهمین بازدید خود با سفر به شهرستان های لاهیجان و سیاهکل از واحدهای تولیدی و صنعتی دیدن کرد.

طی بازدید از یک کارخانه صنایع ماشین‌سازی، کاروان خبری فجر گیلان از نزدیک با سازوکار این مجموعه آشنا شدند و از سالن های مختلف آن دیدن کردند.

این شرکت ماشین‌سازی با استفاده از دستگاه هایی که تولید می کند توانسته وزنه محکمی در عرصه اقتصاد بوده و با تحقق اقتصاد مقاومتی دستگاه های خود را به بیش از 40 کشور دنیا صادر کند.

مدیرداخلی این شرکت با اشاره به اینکه تحریم های اقتصادی طی سال های اخیر سرعت پیشرفت صنعتی را در این محموعه با دشواری هایی همراه ساخته بود، افزود:این شرکت توانسته است با ارایه راهکارهای نوین و کارآمد کشورهای تحریم کننده را به خرید محصولاتش ترغیب کند.

مدیرداخلی این شرکت که توانسته است با استفاده از دستگاه های تولیدی خود، خط تولید کوچکی از کیک و کلوچه را در استان گیلان راه اندازی کند، گفت: این شرکت تولیدکننده دستگاه‌های کیک و کلوچه با زیرکی توانسته با راه اندازی این خط تولید، مشکلات احتمالی ساخت دستگاه‌ها را ارزیابی کند.

وی با اشاره به اینکه مجوز 4 هزار متر کارگاه جدید در دو طبقه برای توسعه کارخانه مذکور گرفته شده‌ است، تصریح کرد: در حال حاضر این شرکت توانسته برای 160 نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی داشته باشد.

مدیرداخلی این شرکت با بیان اینکه بسیاری از شرکت‌های بزرگ از دستگاه‌های ساخت این شرکت استفاده می‌کنند، ادامه داد: تولیدات این کارخانه در کشور رقیب ندارد و در سراسر دنیا نیز فقط با سه شرکت بزرگ در ایتالیا، ژاپن و تایوان رقابت می‌کند.

وی با بیان اینکه هزینه هر خط تولید کلوچه با توجه به مقدار اتوماتیک بودن آن از 120 میلیون تومان تا 1.5 میلیارد تومان است، خاطرنشان کرد: تاکنون از تسهیلات بانکی در این شرکت تولیدی استفاده نشده‌ است.

بازدید از کارخانه بزرگ کلوچه که نامی آشنا از این خوراکی خوشمزه در ایران و بسیاری از کشورهای خارجی است، دومین ایستگاه سفر امروز خبرنگاران کاروان فجر گیلان بود و خبرنگاران توانستند از نزدیک با نحوه تولید، پخت، سرمایش و بسته بندی کلوچه و کوکی آشنا شوند.

بازدید از یک کارگاه قالیبافی خانگی در سیاهکل سومین ایستگاه بازدید خبرنگاران بود، مدیر این کارگاه قالیبافی با اشاره به فعالیت‌های این کارگاه اظهار کرد: در این کارگاه فرش دستباف ابریشمی لچک ترنج توسط شش نفر بانوی سیاهکلی برای صادرات به خارج از کشور در حال بافته شدن است.

وی با بیان اینکه فرش لچک ترنج در ابعاد 6×10 با 36 رنگ از نخ ابریشم خالص در 70 رج‌شمار از دو سال پیش آغاز شده و دو سال آینده بافت آن کامل می‌شود، گفت: لچک ترنج که نتیجه طراحی طراحان داخلی است، به مبلغ 300 هزار دلار معادل 1.5 میلیارد تومان به عربستان فروخته می‌شود.

مدیر این کارگاه قالیبافی با اشاره به اینکه تمام قالیبافان فرش ترنج بیمه هستند و روزانه هشت ساعت کار می‌کنند، افزود: میزان حقوق قالیبافان بر اساس رج شمار محاسبه می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار