کد خبر: ۱۷۰۷۲۸
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۷ 27 January 2016

به گزارش تابناک یزد،مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: طبیعت منحصر به فرد و هم‌مرزی کویر و کوهستان در استان یزد، یکی از محورهای اصلی برنامه پنج ساله گردشگری استان است.

 محمدمهدی شرافت با اشاره به اقدامات و عملکرد مطلوب کمیته طبیعت‌گردی استان، عنوان کرد: استان یزد به علت استقرار در دو زیست کره بیابانی کوهستانی، دارای اقلیم و طبیعتی منحصر به فردی است که این ویژگی می‌تواند عامل مهمی در جذب گردشگران و به ویژه طبیعت‌گردان باشد.

وی افزود: کمیته طبیعت‌گردی استان یزد با هدف توسعه پایدار طبیعت‌گردی و با هماهنگی دیگر اعضای کمیته استانی و کمیته تخصصی سازمان در راستای اهداف سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور و کمیته ملی طبیعت گردی به طور مستمر و فعال با ارائه و تصویب طرح‌های مثمر ثمر به فعالیت خود ادامه داده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: امید است با توجه به اینکه در طرح برنامه پنج ساله گردشگری استان، یکی از محورهای اصلی، هم‌مرزی کویر و کوهستان در استان یزد است، جهت رونق طبیعت‌گردی استان اقداماتی نظیر برگزاری همایش‌های مختلف در زمینه‌های اکوتوریسم کویرنوردی، تهیه نقشه و بروشور اکوتوریستی استان یزد و معرفی جاذبه‌های طبیعی، معرفی هرچه بهتر روستاهای هدف گردشگری و مناطق حفاظت شده و شکارگاه‌ها و همچنین تهیه کارت پستال طبیعت‌گردی صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: از دیگر فعالیت‌هایی که این اداره کل در نظر دارد در راستای اهداف مذکور به انجام رساند، می‌توان به شناسایی و معرفی پدیده‌های اکوتوریستی تک مکانی و تک زمانی، عکس‌برداری هوایی از مناطق نمونه گردشگری استان، مشخص کردن مسیرهای شاخص طبیعت‌گردی یزد، شناسایی و تصویب مناطق پیشتاز اکوتوریست بیابانی و کویری و مشخص کردن و معرفی سایت‌های مهم اکوتوریستی استانی با هماهنگی دیگر اعضای کمیته اشاره کرد.

شرافت اظهار کرد: مناطق حفاظتی جنگل باغ شادی، منطقه حفاظت شده سیاه‌کوه اردکان، منطقه شیرکوه، منطقه خرانق، کویر رستاق، منطقه گردشگری عقاب‌کوه و کویر بکر و دست نخورده بافق چند نمونه از اکوتوریسم زیبای یزد به حساب می‌آیند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان از دیگر برنامه‌های این اداره کل پیرامون طبیعت‌گردی و توسعه پایدار آن را شناسایی، ارزیابی و معرفی مناطق مستعد طبیعت‌گردی به سرمایه‌گذاران علاقمند به عنوان فرصت‌های سرمایه‌گذاری در طرح‌های توسعه طبیعت‌گردی، همکاری و هماهنگی با کارشناس ثبت سازمان جهت به ثبت رساندن جاذبه‌های طبیعی گردشگری، تبدیل عکس‌های هوایی به فایل‌های تبلیغاتی و اقلام فرهنگی جهت معرفی مناطق نمونه گردشگری و جذب بخش خصوصی سرمایه‌گذار در این بخش‌ها و همکاری با کمیته تخصصی سرو ابرکوه جهت حفاظت و نگهداری از این اثر طبیعی ملی استان عنوان کرد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار