رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت یزد از سرمایه‌گذاری 80 هزار میلیارد ریالی برای اشتغال 100 هزار نفر در استان خبر داد.
کد خبر: ۱۷۰۴۹۸
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۶ 27 January 2016

به گزارش تابناک یزد،محمدرضا علمدار یزدی  در هشتمین نشست بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان اظهار داشت: در حال حاضر سه هزار و 612 پروانه بهره‌برداری در استان صادر شده که موجب اشتغال 100 هزار نفر را در استان فراهم آورده است.

وی با بیان اینکه در استان طرح‌های نیمه تمام صنعتی نیز داریم که باید تکمیل شود ادامه داد: طرح‌های نیمه تمام صنعتی استان اگر به بهره‌برداری برسند 69 هزار میلیارد ریال سرمایه ثابت را محقق می‌کنند که این میزان موجب اشتغال 46 هزار نفر برای استان خواهد شد.

این مسئول با اشاره به روند سرمایه‌گذاری برنامه پنجم توسعه در بخش صنعت را مثبت دانست و اضافه کرد: در 9 ماهه امسال پنج هزار و 652 فقره جواز تاسیس با سرمایه‌گذاری 271 میلیارد و 265 هزار ریال صادر شده و برای بیش از 130 هزار نفر ایجاد شغل کرده است.

وی افزود: البته تنها 20 درصد از جواس تاسیس‌های صادر شده به صدور پروانه بهره‌برداری منجر می‌شود و 80 درصد اصلا به مرحله تاسیس و بهره‌برداری نمی‌رسد.

علمدار یزدی به تشریح وضعیت موجود پروانه‌های بخش معدنی در استان پرداخت و بیان داشت: در طول برنامه پنجم توسعه 616 پروانه اکتشاف برای متقاضیان صادر شده است که با افت شدید مواجه شدیم.

وی دلیل افت صدور پروانه اکتشاف را بلوکه شدن پهنه‌های معدنی از سوی ایمدرو و انرژی اتمی عنوان کرد و گفت: گواهی کشف هم در دو سال گذشته افت داشته که موجب اعتراض شده است و پیگیر رفع موانع موجود هستیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت یزد ادامه داد: در طول برنامه پنجم توسعه 208 فقره پروانه بهره‌برداری در حوزه معدن صادر شده است.

وی با بیان اینکه پروانه اکتشاف ریسک بالایی دارد اذعان داشت: ممکن است پس از اکتشاف چیزی برای بهره‌برداری نباشد از این رو بسیاری نیز برای دریافت پروانه بهره‌برداری اقدام نمی‌کنند.

علمدار یزدی بیان داشت: یکی از دلایلی که ایمیدرو پهنه‌های معدنی را قفل کرده و بهره‌برداری از معادن را به مزایده می‌گذارد و خودش اقدام به اکتشاف می‌کند همین موضوع است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار