پیست اسکی تاریک‌دره به عنوان یکی از قدیمی‌ترین پیست‌های اسکی کشور با نیمی از نرخ‌های مصوب شده پیست‌های اسکی کشور پذیرای خیل گسترده علاقه‌مندان به اسکی و گردشگران زمستانی است.
کد خبر: ۱۶۹۳۸۹
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۷ 25 January 2016

پیست اسکی تاریک‌دره به عنوان یکی از قدیمی‌ترین پیست‌های اسکی کشور با نیمی از نرخ‌های مصوب شده پیست‌های اسکی کشور پذیرای خیل گسترده علاقه‌مندان به اسکی و گردشگران زمستانی است.

به گزارش ایسنا، پیست اسکی تاریک‌دره پس از پیست‌های شمشک و دیزین به عنوان منحصربه‌فردترین پیست اسکی در کشور مطرح است.

این پیست با یک هزار و 600 متر طول قابلیت برگزاری مسابقات اسکی روی چمن و برف را در تمام فصول سال دارد.

تله‌سیژ این مجموعه هم با 100 صندلی و یک هزار و 600 متر طول فعال شده که با راه‌اندازی این دستگاه وسعت پیست به 50 هکتار رسیده است.

در کنار این پیست ساختمان دو طبقه شامل آشیانه برف‌کوب این مجموعه با زیربنای 300 متر ساخته شده و سرویس بهداشتی، دفتر هیئت، سالن اجتماعات، انبار، وسایل اسکی و موتورخانه و اتاق کنترل خط دستگاه‌ها تله‌سیژ در این مجموعه قرار گرفته است.

همچنین پیست اسکی تاریک‌دره همدان یکی از بزرگترین پیست‌های اسکی کشور و دارای تاییدیه بین‌المللی است.

ارزان‌تر از همه جا!

مدیر مجموعه پیست اسکی بهشت پنهان(تاریک‌دره) همدان با ویژه خواندن این پیست به خبرنگار ایسنا گفت: ارزان‌ترین پیست اسکی کشور در همدان با بهترین امکانات پذیرای گردشگران است.

"محمدرضا عسگری" افزود: نرخ ورودی و استفاده از امکانات پیست تاریک‌دره کمتر از نصف پیست‌هایی نظیر دیزین تهران است ضمن اینکه مسافت دسترسی به این پیست حتی در برخی مواقع سریع‌تر و مهیاتر از پیست‌های اطراف تهران و کرج است که نیاز به زمان بیشتری برای تردد در مسیر به علت ترافیک پایتخت دارد!

وی بیان کرد: نرخ پیست تاریک‌دره به قدری مقرون‌به‌صرفه است که هر اسکی‌بازی که از تهران به همدان آمده، بسیار راضی بوده ضمن اینکه مسیر دسترسی به این پیست را زودتر از اطراف تهران و کرج می‌دانند.

عسگری خاطرنشان کرد: البته از استان‌های همجوار نیز هر هفته شاهد حضور اسکی‌بازان علاقه‌مند هستیم.

وی افزود: نرخ ورودی پیست تاریک‌دره همدان به اندازه نرخ پارکینگ پیست‌های تهران است و هدف اصلی ما خدمات‌رسانی مناسب به اسکی‌بازان و رونق گردشگری زمستانی است.

مدیر مجموعه پیست اسکی بهشت پنهان(تاریک‌دره) همدان یادآور شد: این مجموعه دارای پارکینگ اختصاصی است و برای رفاه گردشگران امکانات رفاهی از قبیل بوفه، استراحتگاه، بوفه و سرویس بهداشتی در ایستگاه آخر تله‌سیژ تعبیه شده است.

وی با بیان اینکه همدان ارزان‌ترین پیست کشور را دارد، گفت: پیست اسکی بهشت پنهان همدان جذاب‌ترین و ارزان‌ترین تله‌سیژ در سطح کشور است که با دره‌های دیدنی و هیجان‌انگیز می‌تواند لحظات بسیار خوب و به یادماندنی را برای گردشگران در همدان ایجاد کند.

وی اظهار کرد: شرایط جوی همدان و کوهستانی بودن این شهر و زمستان‌های بسیار دیدنی و پر برف اجازه فعالیت در ورزش‌های زمستانی را به خوبی فراهم کرده است.

عسگری با بیان اینکه این پیست می‌تواند محور توسعه گردشگری زمستانی در همدان باشد، افزود: پیست اسکی بهشت پنهان همدان با میزبانی از گردشگران و ورزشکاران در طول سال، محور توسعه گردشگری این استان به شمار می‌رود و این پیست قابلیت و آمادگی لازم برای برگزاری جشنواره‌های مختلف را دارد.

وی با پیشنهاد اینکه مردم از امکانات پیست تاریک‌دره همدان به علت مسافت بسیار کمی که با مرکز شهر دارد استفاده کنند، گفت: تمام امکانات را با حمایت مدیرکل ورزش و جوانان استان برای رفاه حال شهروندان در این مکان فراهم کرده‌ایم تا گردشگران بهترین لحظات خود را در ارتفاعات این پیست رقم بزنند.

ضرورت توجه ویژه اداره راه و شهرسازی

عسگری با قدردانی از نیروهای راهدار اداره راه و شهرسازی همدان گفت: راه دسترسی به پیست تاریک‌دره باریک است و با این حال پس از بارش برف مشکلاتی در مسیر تردد پیش می‌آید.

وی افزود: مسئولان اداره راه معتقدند که ابتدا باید راه دسترسی به روستاها بازگشایی شود سپس به بازگشایی مسیر پیست بپردازند.

وی بیان کرد: در چند سال قبل یک دستگاه ماشین برف‌روب سنگین همیشه در پیست مستقر می‌شد و به محض بارش سنگین برف اقدام به تردد در مسیر و بازکردن جاده می‌کرد اما طی سال‌های اخیر این اقدام تکرار نشد و حالا نیاز به توجه ویژه مسئولان اداره راه داریم.

تاریک‌دره مقصد گردشگری زمستانی

معاون توسعه ورزش قهرمانی اداره‌کل ورزش و جوانان همدان نیز در این‌باره گفت: اسکی نقش مهمی در رونق گردشگری ورزشی استان همدان دارد.

"علی ضمیری‌کامل" افزود: توسعه کیفی و کمی ورزش‌های زمستانی نظیر اسکی از سیاست‌های اصلی دستگاه ورزش استان همدان در راستای رشد صنعت گردشگری ورزشی است.

وی بیان کرد: برنامه‌ریزی لازم برای تجهیز و رونق گردشگری در پیست اسکی تاریک‌دره را در دستور کار داشته و قصد داریم مسابقات و جشنواره‌های مختلف را در این مکان برگزار کنیم.

ضمیری‌کامل اضافه کرد: پیست تاریک‌دره یکی از بهترین پیست‌های کشور به شمار می‌رود و بهترین مزیت آن نزدیکی به مرکز شهر و شرایط اقامتی در این مکان است.

معاون توسعه ورزش قهرمانی اداره ورزش و جوانان همدان خاطرنشان کرد: همدان در سنگنوردی، یخ‌نوردی، کوهنوردی و اسکی سرشار از پتانسیل و استعدادهای نخبه است و حمایت همه‌جانبه در توسعه این رشته های ورزشی داریم.

وی گفت: استان همدان با داشتن زیرساخت‌ها و امکانات مطلوب در بخش ورزش به‌ویژه در رشته‌های زمستانی به عنوان یکی از پایلوت‌های گردشگری ورزشی در کشور مطرح است و باید از این ظرفیت بالقوه در برگزاری رویدادهای ورزشی بویژه در فصل زمستان استفاده کرد.

وی با قدردانی از عوامل اجرایی پیست اسکی تاریک‌دره همدان گفت: پتانسیل موجود در امکانات طبیعی و زیرساخت‌ها در ورزش همدان افتخار بزرگی برای این استان است و باید در راستای توسعه رشته‌های ورزشی مورد توجه و استفاده قرار بگیرد.

پیست رایگان زیر 13 ساله‌ها

مسئولان پیست اسکی تاریک‌دره در اقدامی جالب، فعالیت افراد زیر 13 سال را رایگان کرده‌اند. نفرات زیر 13 سال می‌توانند به صورت رایگان از امکانات پیست استفاده کنند.

البته دانشجویان، ورزشکاران، خانواده ایثارگران و فرهنگیان برای استفاده از این مجموعه می‌توانند با ارایه کارت شناسایی از تخفیف ویژه برخوردار شوند.

پیست اسکی تاریک‌دره در 10 کیلومتری جنوب غربی جادهه گنجنامه در شهر همدان و در دامنه‌های کوه‌های الوند قرار گرفته‌است. این پیست اسکی در سال 1364 مورد بهره‌برداری قرار گرفته‌است
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار