استاندار خراسان جنوبی:
استاندار خراسان جنوبی در نشستی کاری با حضور معاون اول رئیس جمهوری، وزیر راه شهرسازی، معاون سازمان برنامه و بودجه کشور و مدیر عامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران موضوع اجرایی شدن پروژه عظیم اتصال استان به خط ریلی راه آهن را پیگیری کرد.
کد خبر: ۱۶۹۳۰۹
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۸ 25 January 2016

وجه‌الله خدمتگزار اظهار داشت: در این جلسه مسائل و مشکلات استان در موضوع اجرایی شدن این پروژه عظیم مورد بحث و بررسی کارشناسی قرار گرفت و اتصال خراسان جنوبی به خط ریلی راه آهن سراسری به عنوان یک مطالبه مهم مردمی مورد تاکید جدی مسئولین حاضر در این نشست قرار گرفت.

وی تصریح کرد: توسعه تجارت به ویژه تجارت خارجی با توجه به پتانسیل‌های منطقه‌ای از جمله استقرار استان در مرکز ثقل محور ترانزیتی شرق ایران و واقع شدن در مسیر خط راه آهن سراسری جنوب به شمال، از جمله مزایای منطقه ای استان خراسان جنوبی در توسعه تجارت، به ویژه تجارت خارجی است.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: در این راستا ضروری است با اولویت رفع موانع زیرساختی موجود، از جمله اجرای این پروژه عظیم این مهم به طور ویژه در دستور کار مسئولان امر در کشور قرار گیرد.

خدمتگزار با بیان اینکه اتصال استان به خط ریلی راه آهن از جمله مصوبات سفر کاروان تدبیر و امید به استان نیز بوده است، گفت: با تلاش‌ها و اقداماتی که صورت گرفت توانستیم در سال 94 برای این پروژه ردیف اعتباری مستقل اخذ کنیم که گامی بلند برای اجرایی شدن آن در سال‌های آتی محسوب می‌شود.

وی به سفر معاون اول رئیس جمهوری در سال جاری به استان اشاره و تصریح کرد: در سفر ایشان به استان نیز این امر به عنوان یک خواسته به حق و مهم مردمی مورد تأکید ایشان قرار گرفت و بنا به اذعان جهانگیری اجرای این پروژه از اولویت‌ها و سیاست‌های مهم کاری دولت یازدهم در استان است.

خدمتگزار خاطرنشان کرد: وزیر راه و شهرسازی نیز در این نشست به سفر رئیس جمهوری خلق چین در روز گذشته به کشور اشاره کرد که در این سفر نیز از سوی هیئت چینی قول مساعد داده شد که اتصال خراسان جنوبی به خط ریلی راه آهن سراسری حتی فراگیرتر از طرح قبلی به مرحله اجرا گذاشته شود، به گونه‌ای که علاوه بر خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی نیز از مزایای اجرای این طرح برخوردار شوند.

استاندار خراسان جنوبی اجرای پروژه راه آهن را یک مطالبه مهم و زیرساختی اساسی در راستای توسعه اقتصادی استان دانست و تصریح کرد: به طور یقین تمام توان کاری و اداری موجود را برای اجرای این پروژه به کار خواهیم گرفت تا بتوان از ظرفیت مهم راه آهن برای رسیدن به اهداف توسعه‌ای هر چه سریعتر استفاده کنیم.

وی ادامه داد: در لایحه بودجه سال 95 نیز پیش بینی‌های لازم انجام شده که امید است هرچه سریعتر شاهد عملیاتی شدن این پروژه مهم در استان باشیم.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار