رئیس اتحادیه فرش دستباف استان اردبیل گفت: در حال حاضر 45 هزار بافنده فرش در استان اردبیل فعالیت مستمری را در تولید با کیفیت‌ترین محصولات انجام می‌دهند.
کد خبر: ۱۶۹۱۱۲
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۹ 24 January 2016

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مالک اژدر‌حسنی عصر امروز در نشست تخصصی با اتحادیه‌های فرش دستباف در اردبیل اظهار کرد: ‌ تلاش می‌کنیم تا برای این 45 هزار نفر بافنده فرش که اغلب نیز زن هستند، خدمات مختلفی را ارائه کنیم که در همین راستا حمایت‌های بیمه‌ای و تأمین مواد خام مورد نیاز آنها به عنوان یک اولویت مورد توجه و دقت نظر قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: 13 هزار نفر از بافندگان فرش به صورت تک‌باف زیر پوشش تأمین اجتماعی قرار گرفتند که ارائه خدمات بیمه‌ای به آنها مورد توجه ویژه‌ای قرار گرفته است.

رئیس اتحادیه فرش دستباف اردبیل گفت: با توجه به محدودیت ایجاد شده در پوشش بیمه‌ای تأمین اجتماعی بافندگان فرش و توقف ایجاد شده در این امر، ثبت‌نام‌های جدید از فعالان این عرصه به زودی آغاز می‌شود.

حسنی افزود: با یک پالایش مناسب از تعداد بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی فرش دستباف، سعی جدی بر این است تا بتوانیم در دوره جدید پوشش بیمه‌ای افراد واقعی‌تر که فعال در این عرصه هستند، زیرپوشش خدمات بیمه‌ای برده و آنها را از این مزایا به شکل مستمر بهره‌مند کنیم.

وی بیان کرد: اگر بافندگان واقعی که در طول سال در این حوزه فعالیت می‌کنند ورود عملی در پوشش بیمه‌ای را داشته باشند، قطعاً بسیاری از اهداف و برنامه‌ریزی‌ها تحقق پیدا کرده و زمینه توسعه و توانمندسازی واقعی جامعه بافندگان فرش دستباف فراهم می‌آید.

حسنی اضافه کرد: در کنار این حمایت‌ها ما در پرداخت تسهیلات و تأمین مواد خام مورد نیاز بافندگان و همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی بهبافی فعالیت‌های خوبی را انجام دادیم که امیدواریم همه این اقدامات نتیجه سودمندی را به نفع ارتقا جایگاه فرش دستباف استان به همراه داشته باشد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار