کد خبر: ۱۶۹۰۷۸
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۲ 24 January 2016


استاندار البرز گفت: در حوزه حفاظت از منابع آب استان نگاه مسئولان باید مدبرانه، اجرایی و امنیتی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه البرز، سیدحمید طهائی در شورای حفاظت از منابع آب استان که امروز(چهارم دی)،در سالن شهدای البرز برگزار شد، با اشاره به اینکه در حوزه حفاظت از منابع آب استان نگاه مسئولان باید مدبرانه، اجرایی و امنیتی باشد، گفت: با توجه به اهمیت این موضوع ضرورت دارد، مهمترین مسائل و دغدغه‌های این حوزه در نشست‌های جداگانه بررسی شود.

وی افزود: در بخش‌های امنیتی حفاظت از منابع آب مسئولان دستگاه‌ها باید امور مربوط به خود را با جدیت دنبال کنند، که البته در این رابطه سازمان صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی استان مسئولیت سنگین‌تری داشته و نیاز به آب در بخش‌های مختلف زیر مجموعه خود را برآورد و مدیریت می‌کنند.

طهائی با تاکیدبر ضرورت فعال شدن دبیرخانه شورای حفاظت از منابع آب البرز ادامه داد: از دبیرخانه این شورا انتظار می‌رود، که با ارائه راهکارها و پیشنهادات حساب شده با همفکری اساتید و پژوهشگران درصدد انجام اقدامات اساسی و کاربردی باشند؛ چراکه در این گونه جلسات فاصله حرف تا عمل مشخص می‌شود.

وی به وجود چاه‌های غیر مجاز در استان اشاره کرد و افزود: با توجه به وجود چاه‌های غیر مجاز و عواقب استفاده بی‌رویه از منابع آب‌های زیرزمینی، باید اقداماتی در اسرع وقت برای برای شناسایی و ساماندهی آنها در قالب تیم‌های جداگانه صورت گیرد.

استاندار البرزدرپایان تصریح کرد: فرهنگسازی و ایجاد شرایطی برای آموزش تاثیر بسزایی در تحقق اهداف دارد، از این رو باید درصدد تغییر الگوی شیوه کشت کشاورزی صورت گرفته و اقداماتی که انجام می‌شود در معرض دید قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار