معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه از پرداخت وام تا سقف یک میلیارد ریال به روستاییان برای توسعه گردشگری خبر داد.
کد خبر: ۱۶۸۷۸۸
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۸ 24 January 2016
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه از پرداخت وام تا سقف یک میلیارد ریال به روستاییان برای توسعه گردشگری خبر داد.

علیرضا مرادی بیستونی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس فرهنگی هنری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، در این باره اظهارکرد: باتوجه به تفاهم نامه‌ای که با صندوق کارآفرینی امید منعقد کرده‌ایم، به هر خانوار روستایی برای توسعه گردشگری تا سقف یک میلیارد ریال تسهیلات بانکی پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: این تسهیلات بانکی با سود چهار درصد به متقاضیان داده می‌شود و بازپرداخت آن از شش ماه بعد از پرداخت وام صورت می‌گیرد.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: یکی از اصلی‌ترین محورهای پرداخت این وام، بحث راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی در روستاهاست، یعنی روستاییانی که بتوانند اقامتگاهی برای اسکان گردشگران روستایی مهیا کنند که مطابق با قوانین و مقررات مصوب باشد و مورد تایید کارشناسان و بازرسان این اداره کل قرار گیرد، می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

مرادی بیستونی افزود: اهالی روستاهایی که جاذبه گردشگری دارند، می‌توانند با ارائه درخواست به اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان روند دریافت این تسهیلات را دنبال کنند.

وی خاطرنشان کرد: استان کرمانشاه دارای روستاهای بسیار زیبا و جذابی برای گردشگری است که با تلاش خود اهالی و حمایت دولت می‌توانند در امر جذب توریسم بسیار موفق عمل کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار