جانشین فرمانده منطقه عملیاتی ارتش در غرب کشور اعلام کرد: سلاح هایی که نیروی زمینی ارتش در رزمایش محرم رونمایی کرد، به یگان های غربی ارتش تحویل داده شد.
کد خبر: ۱۶۸۰۵۰
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۲ 23 January 2016
جانشین فرمانده منطقه عملیاتی ارتش در غرب کشور اعلام کرد: سلاح هایی که نیروی زمینی ارتش در رزمایش محرم رونمایی کرد، به یگان های غربی ارتش تحویل داده شد.

به گزارش ایرنا، رزمایش محرم مهر ماه امسال با حضور یگان های ارتش در غرب کشور برگزار و در آن سلاح هایی همچون ربات انتحاری، نارنجک انداز با برد یک هزار و 800 متر و تک تیرانداز 23 میلیمتری رونمایی شد.

امیر سرتیپ دوم علی حاجیلو جانشین فرمانده منطقه عملیاتی ارتش در غرب کشور روز شنبه در گفت و گو با ایرنا توضیح داد: امروز تمامی تجهیزات و دانش نظامی که در ارتش جمهوری اسلامی ایران استفاده می شود کاملا بومی است.

مرزهای غربی در امنیت کامل هستند

وی با تاکید بر اینکه مرزهای غربی کشور در امنیت کامل هستند، گفت: قرارگاه غرب ارتش جمهوری اسلامی ایران به وسیله یگان هایی از استان های کرمانشاه و کردستان مسئولیت مراقبت از مرزهای غربی در محدوده باویسی تا انتهای چنگوله را برعهده دارد.

جانشین فرمانده منطقه عملیاتی ارتش در غرب کشور افزود: نیروی های مرزبانی در منطقه ذکر شده نیز تحت کنترل عملیاتی ارتش عمل می کنند.

خرداد ماه سال 93 در پی حضور داعش در استان دیاله عراق یگان هایی از ارتش به مرزهای غربی اعزام شدند و40 کیلومتری خاک عراق را خط قرمز جمهوری اسلامی ایران با گروه های تکفیری عنوان کردند.

حاجیلو توضیح داد: حضور پررنگ و مقتدرانه ارتش در مرزهای غربی منجر به فاصله گرفتن تکفیری ها از مرزهای جمهوری اسلامی ایران شد.

تقویت نیروهای حاضر در مرز

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با یادآوری حضور گسترده زائران اربعین حسینی در کربلای معلا گفت: از اوائل آذر ماه در آستانه اعزام زائران اربعین حسینی، نیروهای ارتش در مرز تقویت شدند.

جانشین فرمانده منطقه عملیاتی ارتش در غرب کشور تاکید کرد: حضور پرنگ ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه امنیت پایداری را در مرزها ایجاد و تصور تجاوز به حدود ایران اسلامی را از ذهن دشمن دور کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار