مدیر بنیاد مسکن ابرکوه از احیا و بازسازی بافت سنتی روستای شهرسب در شهرستان ابرکوه خبر داد.
کد خبر: ۱۶۸۰۲۹
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۱ 23 January 2016

به گزارش تابناک یزد،حمیدرضا چاکرالحسینی  اظهار داشت: جدا از اعتباراتی که برای طرح هادی روستایی در روستاها هزینه می‌شود، برخی دیگر از برنامه‌ها نیز در دستور کار این بنیاد قرار دارد.

وی افزود: نمونه این فعالیت‌ها، احیا و مرمت بافت ارزشمند روستای شهرسب ابرکوه است که با هزینه‌ای بالغ بر 60 میلیون تومان انجام شد و مورد توجه مردم و مسئولان قرار گرفته و اکنون نیز پیگیر اعتبارات برای ادامه این فعالیت‌ها در این روستا هستیم.

این مسئول در مورد دلیل انتخاب روستای شهرسب برای اجرای این طرح اظهار داشت: بافت دست‌نخورده، زیبا و خاص این روستا همچنین وجود ارگ شهرسب با ویژگی‌های شاخص تاریخی و معماری از دلایل انتخاب این روستا بود.

وی خاطر نشان کرد: نزدیکی به جاده اصلی نیز از عواملی است که می‌تواند گردشگران را به سوی روستای شهرسب جذب کند.

چاکرالحسینی عنوان کرد: اعتقاد داریم به جای اینکه برخی امور خرد را در روستاها انجام دهیم، بهتر است تلاش‌ها را برای تقویت یک روستا و دادن جایگاه به آن در نگاه کشوری به کار بگیریم و این کار در مورد دیگر روستاها نیز باید انجام شود.

به گزارش فارس، روستای شهرسب از روستاهای بخش مرکزی شهرستان ابرکوه با 35 هکتار وسعت، در سمت شرق ابرکوه قرار دارد و فاصله این روستا تا مرکز شهرستان ابرکوه دو کیلومتر و تا مرکز استان 132 کیلومتر است.

قلعه تاریخی و ارگ شهرسب که قلعه‌ای عظیم است، شهرت کشوری دارد و در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار