دبیر ستاد اجرایی هماهنگی سفر آذربایجان شرقی:
شهرت جهانی روستای تاریخی کندوان باعث شده است که این منطقه وشهر اسکو به یکی از مقاصد برجسته گردشگری آذربایجان شرقی بدل شود و هر سال تعداد گردشگران نسبت به سال های گذشته افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۱۶۶۷۸
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۹ 26 March 2015

به گزارش خبرنگار تابناک تبریز ، فرزین حق پرست دبیر ستاد اجرایی هماهنگی سفر آذربایجان شرقی گفت: از آغاز تعطیلات نوروزی تا به حال بیش از 10 هزار و 500 نفر از روستای تاریخی کندوان بازدید کردند.

 وی افزود : شهرت جهانی روستای تاریخی کندوان باعث شده است که این منطقه وشهر اسکو به یکی از مقاصد برجسته گردشگری آذربایجان شرقی بدل شود و هر سال تعداد گردشگران نسبت به سال های گذشته افزایش می‌یابد.

حق پرست ادامه داد: در این ایام هتل صخره ای کندوان به عنوان تنها هتل بوتیک ایران ، پذیرای گردشگران نوروزی بوده و ظرفیت این هتل از 28 اسفند 93 تا به حال بیش از 90 درصد پر بوده است.

وی همچنین گفت:اصطلاح هتل بوتیک به هتل هایی گفته می شود که به خاطر خاص بودن سبک هنری و معماری خود شهرت دارند ، این نوع هتل ها که معمولا کوچک تر از هتل های لوکس هستند ، لوکس بودن هدف اصلی آنها نیستبلکه معماری خاص هتل، هدف اصلی بازدید و اقامت هستند و هتل صخره ای کندوان تنها هتل بوتیک در ایران است.

حق پرست همچنین از افزایش آمار مسافران به 73 هزار نفر خبر داد و گفت: بر اساس گزارش ستاد هماهنگی سفر تا پایان روز پنجم فروردین بیش از 73 هزار نفر در هتل و سایر امان اقامتی استان اسکان یافته اند و این تعداد نسبت به زمان مشابه سال گذشته 27 درصد رشد داشته است.

وی در ادامه گفت: کلسیای سنت استپانوس جلفا با 9 هزار و 817 نفر ، رصدخانه ی مراغه با 8 هزار و 947 نفر و موزه آذربایجان با 7 هزار و 729 نفر بازدید به ترتیب از پر بازدیدترین ابنیه تاریخی استان بوده اند و روستای تاریخی کندوان پربازدید ترین روستای هدف در استان محسوب می شود.

لازم به ذکر است که روستای تاریخی کندوان یکی از روستاهای بخش مرکزی شهرستان اسکو است و به دلیل شرایط خاص معماری صخره ای در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار