به مناسبت روز هوای پاک
رئیس اداره محیط زیست چالوس از تعویض فیلتر هوای وسایط نقلیه به‎صورت رایگان، به‎مناسبت روز هوای پاک در شهرستان چالوس خبر داد.
کد خبر: ۱۶۶۳۷۸
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۹ 19 January 2016

به گزارش تابناک مازندران، ابوالقاسم محمدپور درهمايش روز هوای پاک شهرستان چالوس در سالن شهيد آويني اين شهرستان از تعویض فیلتر هوای وسایط نقلیه بهصورت رایگان، بهمناسبت روز هوای پاک در شهرستان چالوس خبر داد و گفت: هدف از نامگذاری اینروز، ایجاد حساسیت بین اقشار مختلف جامعه است، زیرا مردم نقش کلیدی در کاهش آلودگی هوا دارند.

وي با گرامی‌داشت روز 29 دیماه بهعنوان روز هوای پاک در کشور، اظهار کرد: آلودگی هوا به دو بخش منطقهای و فرا منطقهای (پارگی لایه اوزون و اثر گلخانهای) وجود دارد که آلودگی هوای کشور ما بیشتر بهصورت منطقهای و در سطح شهرهای کلان در قالب پدیده وارونگی هوا نمود پیدا کرده است که امسال شاهد این نوع از آلودگی بهویژه در پایتخت بودیم.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان چالوس با تأکید بر اینکه با مشارکت عمومی و افزایش هماهنگی بین‌بخشی میتوان معضل مربوط به آلودگی هوا را کاهش داد، افزود: ایجاد سیستم عایقبندی صحیح در واحدهای مسکونی بهمنظور کاهش مصرف سوخت، استفاده از لباس مناسب در فصل زمستان در منازل بهدلیل کاهش مصرف انرژی و سوخت و نیز جدی گرفتن معاینه فنی خودروها از مهمترین اصولی است که اگر توسط شهروندان جدی گرفته شود، میتواند در کاهش آلودگی هوا نقش مهمی ایفا کند.

محمدپور با اشاره به شرایط توپوگرافی و پوشش گیاهی شهرهای شمالی و بهتبع آن شهرستان چالوس، خاطرنشان کرد: با توجه به شعار امسال روز هوای پاک «نقش من در حفظ هوای پاک» برای گرامی‌داشت این روز برنامههای متنوعی در شهرستان چالوس به اجرا در آمد.

وي با اشاره بهبرگزاری همایش هوای پاک در شهرستان چالوس ابراز کرد: نصب بنر در سطح شهرستان جهت تنویر افکار عمومی و اشاعه فرهنگ زیست‌محیطی، ارسال پیامک با شعار نقش من در حفظ هوای پاک در این روز، نصب بنر با شعار جلوگیری از آلودگی هوا توسط شرکتها و واحدهای خدماتی تولیدی،بازدید از واحدهای صنعتی دارای فیلتر هوا توسط کارشناسان و تعویض فیلتر هوای وسایط نقلیه بهصورت رایگان با همکاری نمایندگی سایپا از از جمله کارهایی است که در شهرستان چالوس اجرایی شد.

اين مسئولبه ارائه راهکارهای رفع آلودگی هوا توسط دولت پرداخت و گفت: بهرهگیری و وارد کردن تکنولوژی پاک کارخانجات با خط تولید مناسب، استفاده از خودروهای استاندارد، تهیه سوختهای مناسب برای کارخانجات و خودروها که بیشترین بازده را داشته باشند، تقویت سیستم حملونقل عمومی در بخش مترو و اتوبوس شهری از دیگر اقداماتی است که باید توسط دولت مورد توجه قرار گیرد.

محمد پور جلوگیری از تغییر کاربریهای غیرضروری را از مهمترین راهکارهای دولت در کاهش آلودگی هوا عنوان کرد و ادامه داد: جمعآوری خودروهای فرسوده و انتقال واحدهای صنعتی از مناطق مسکونی بهمناطق خارج از شهر از دیگر راهکارها است كه بايد جدي گرفته شود.

وي در پايانبر صرفهجویی در مصرف کاغذ تاكيد كرد و ياد آور شد: مردم و شهروندان نیز با استفاده کمتر از وسایط نقلیه شخصی و جایگزین کردن دوچرخه که در سلامتی نیز موثر است و پرهیز از سفرهای زائد درون‌شهری نیز میتوانند در کاهش آلودگی هوا نقش موثری داشته باشند كه بايد در اين زمينه فرهنگ سازي صورت گيرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار