معاون امور دولت و مجلس استان های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از سرمایه گذاری سه هزار میلیارد ریالی در حوزه زیر ساختی آی تی در استان خبر داد و گفت: این طرح ها همزمان با دهه فجر امسال با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افتتاح می شود.
کد خبر: ۱۶۶۰۹۰
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲ 19 January 2016

به گزارش تابناک مازندران، مرتضی براری  در جلسه بررسی تحقق اقتصاد مقاومتی درحوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران در ساری افزود: پوشش کامل اینترنت ، تلفن همراه ، افزایش خدمات از طریق تلفن ثابت و دیگر خدمات فناوری ای تی و آی سی تی از سرمایه گذاری های اصلی زیر ساختی انجام شده در استان است. 

وی با بیان اینکه مازندران در متوسط ضریب نفوذ تلفن همراه ، پوشش اینترنت ، تلفن ثابت و ظرفیت شبکه در پهنای باند به نسبت کشور بالاتر و در رتبه بندی رتبه دوم کشور را دارد، ادامه داد:پوشش موبایل در کشور 82درصد است ولی این ضریب در در استان مازندران 98درصد است. 


وی با بیان اینکه با سرمایه گذاری های انجام شده در زیر ساخت های آی تی اکنون ظرفیت شبکه در پهنای باند استان مازندران تا دوبرابر قابل افزایش است، بیان داشت: در دو سال اخیر بیش از هفت هزار میلیارد ریال برای در توسعه زیر ساخت های آی تی استان مازندران هزینه شده است. 

براری بیان داشت: پایداری شبکه ارتباطی در استان مازندران کامل شده است و یکپارچه سازی ملی و بین المللی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان ایجاد شده است.


معاون امور دولت و مجلس استان های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به وجود 300 هزار دانشجو در مازندران که حدود 15درصد دانشجویان در حوزه ای سی تی تحصیل می کنند، گفت: نیروی انسانی به عنوان مهمترین سرمایه در این بخش وجود دارد.


وی آی تی را پیشگام در توسعه هر کشوری دانست و بیان داشت : کشوری که بر مبنای آی تی توسعه را تعریف کرده است ، پیشرفت چشمگیری داشته است.


وی با اشاره به اینکه دولت برای حوزه آی تی فصل جدایی را در برنامه ایجاد کرده است، گفت: اکنون 600 هزار موبایل در مازندران توانایی دانلود با پهنای دو مگ را دارد.


براری گفت: در دهه فجر امسال در استان مازندران تمام مناطق جغرافیایی استان از اینترنت G3 استفاده می کنند.

وی تصریح کرد: یک هزار و 300 روستای مازندران با آخرین فناوری ارتباطات و فناوری اطلاعات بهره مند می شوند.


وی بازار ای سی تی استان مازندران را به نسبت زیر ساخت ها و وجود نیروی انسانی تحصیل کرده در این رشته را کم رونق دانست و گفت: سهم اقتصاد ایران از حجم بازار آی تی دنیا یک هزار و 400 میلیارد ریال است که این سهم برای استان به نسبت توسعه و حجم سرمایه گذاری ها ، 56 هزار میلیارد ریال است که کمتر از پنج درصد آن محقق می شود. 


معاون امور دولت و مجلس استان های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خلق ثروت از زیر ساخت های ای سی تی در مازندران را مهم توصیف کرد و گفت: ارائه خدمات و سرویس های مختلف با هدف ایجاد ثروت در مازندران را به درستی انجام بدهیم.


وی سلامت و الکترونیک ، دانشگاه و آموزش الکترونیکی ، تجارت الکترونیکی ، کشاورزی و گردشگری الکترونیکی و بانکداری الکترونیکی را فرصت های مهم برای ایجاد خلق ثروت دانست و گفت: مازندران آماده ارایه خدمات مختلف از طریق ای تی است که باید طرح و برنامه های آن در تمام بخش ها به ویژه در حوزه آموزش دانشگاهی ،گردشگری و کشاورزی باید توسعه بیابد

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار