به طور قطع اگر تمام برنامه‌های لازم برای حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از آلوده‌تر شدن هوا را در کشور اجرا کنیم، اما مردم اطلاع و آگاهی لازم را در این زمینه نداشته باشند، این برنامه‌ها به موفقیت کامل دست پیدا نمی‌کند
کد خبر: ۱۶۵۶۵۶
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۵ 18 January 2016
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج از برگزاری جشنواره‌ای تحت عنوان جشنواره هوای پاک در مرکز استان البرز خبر داد.
مجتبی اسکندری اظهار داشت: یکی از مهمترین دغدغه‌های مردم کشورمان به ویژه مناطق پرجمعیتی مانند مرکز استان البرز، آلودگی هوا و مشکلات زیست‌محیطی است.
وی تصریح کرد: متاسفانه آلودگی هوا در کنار هزینه‌های سنگینی که به کشور و مدیریت کشور وارد می‌کند، آسیب‌های جدی به سلامت شهروندان تحمیل کرده است.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج افزود: برای مقابله با آسیب‌های زیست‌محیطی از یک سو باید اقدامات سخت‌افزاری انجام داد و از سوی دیگر نیاز است که با فرهنگ‌سازی، ضمن اطلاع‌رسانی به شهروندان آنها را در جهت تحقق این هدف مهم با دستگاه‌های مرتبط همراه کرد.
اسکندری گفت: اهمیت حفظ محیط زیست و به ویژه داشتن هوایی پاک امروزه یکی از دغدغه‌ها و نیازهای اصلی جوامع بشری به شمار می‌آید و به همین دلیل است که حتی یک روز «29 دی‌ماه» تحت عنوان روز جهانی هوای پاک نامگذاری شده است.
وی با اشاره به مسئولیت‌ها و وظائف سازمان مدیریت پسماند در حوزه حفظ محیط زیست افزود: در همین راستا جشنواره‌ای بزرگ از این سازمان ویژه روز جهانی هوای پاک تحت طراحی شده است که در 29 دی‌ماه برگزار می‌شود.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج بیان داشت: این جشنواره در چند حوزه اهداف ویژه‌ای دارد که مهترین آنها را می‌توان به ارائه آموزش‌‌های لازم به شهروندان، آشنایی شهروندان به ویژه در سنین پایه با مفاهیم مرتبط با هوای پاک، چگونگی داشتن محیط زیستی سالم و در نهایت زندگی در هوایی بدون آلاینده‌ها اشاره کرد.
اسکندری گفت: این جشنواره همزمان با برگزاری ویژه‌‌برنامه‌های روز جهانی هوای پاک به میزبانی مرکز استان البرز برگزار شده و تلاش شده است تا از بیان مطالب شعاری و غیرکاربردی خودداری کنیم.
وی افزود: به طور قطع اگر تمام برنامه‌های لازم برای حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از آلوده‌تر شدن هوا را در کشور اجرا کنیم، اما مردم اطلاع و آگاهی لازم را در این زمینه نداشته باشند، این برنامه‌ها به موفقیت کامل دست پیدا نمی‌کند، به همین دلیل اولویت اصلی را آموزش شهروندی به ویژه از سنین پایه قرار داده‌ایم.
لازم به توضیح است، جشنواره بزرگ روز هوای پاک در شهرستان کرج، روز 29 دی‌ماه در منطقه 3 شهرداری کرج برگزار خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار