کد خبر: ۱۶۵۱۱۴
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۱ 17 January 2016

استاندار البرز با اشاره به پیامدهای منفی آلودگی هوا در این استان گفت: زدودن آلاینده ها از سیمای البرز نیاز به عزم و همت همگانی دارد.

به گزارش ایرنا، سید حمید طهایی روز یکشنبه در ششمین کارگروه کاهش آلودگی هوای کلانشهر کرج که در آستانه روز هوای پاک/29 دی ماه در سالن شهدای استان البرز برگزار شد، افزود: هریک از افراد جامعه و صاحبان واحدهای صنعتی تولیدی، خدماتی و...می توانند در رفع این معضل موثر و تعیین کننده باشند.

وی اظهار داشت: به طور قطع سیستم های نظارتی هشدار دهنده در این مواقع می توانند خط مشی داده و مردم را راهنمایی کنند و امیدواریم این سیستم ها به صورت دائمی مرز بین سلامتی و بهبود شرایط را با مرز مواد آلوده کننده ی خطرناک دائما گوشزد کنند.

وی گفت: بخشی از آلاینده های هوا عمومی و کلی بوده که شامل مواردی همچون خودروها و واحدهای صنعتی هستند که بخش عمده ای از سوخت را مصرف می کنند و بخش دیگری نیز دستگاه های اجرائی و دولتی هستند که بایستی به آن ها برای کاهش گرمای محیط تذکر دهند.

استاندار البرز افزود: شهرداری ها می توانند با مدیریت قوی ، میزان زیادی از بار آلودگی را کاهش دهند که توسعه فضای سبز، توسعه و راه اندازی قطار شهری، اتوبوس های تندرو و خط ویژه و جلوگیری از ترددهای بی مورد از جمله این راهکارهای اجرایی از سوی شهرداری می تواند باشد.

وی یادآور شد: طرح های کنترل آلودگی هوا اگر 80 درصد جمعیت استان البرز در کرج ساکن هستند باید فراگیر تبیین و ترسیم شود.

وی در ادامه با تبریک اجرای برجام به مردم ایران، مقام معظم رهبری، رئیس جمهور و تیم مذاکره کننده، افزود: به رغم فشار اقتصادی و تنگناهای ایجاد شده از سوی استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا، منطق جمهوری اسلامی ایران چنان قوت داشت که توانست حق را به اثبات رساند.

وی افزود: مردم ایران با صبر خود توانستند تمام این فشارهای اقتصادی و تنگناها را تحمل کرده و از آن سربلند بیرون آیند.

وی به نارضایتی گروه هایی از اجرای این برجام اشاره کرد و اظهار داشت: طبیعی است که دشمنان انقلاب اسلامی در خارج از کشور مخالف اجرای این طرح بوده و ابراز ناراحتی کرده و عکس العمل نشان می دهند و در داخل هم عده ای آب به آسیاب دشمن می ریزند.

وی به نقش دولت تدبیر و امید در اجرای برجام تاکید کرد و گفت: شرایط انتخابات در سال 92 به گونه ای شد که حماسه ی سیاسی آفریده شد که رئیس جمهوری اندیشمند، تیزهوش و آگاه به مسائل بوده و با تمام توان سعی کرد کشور را اداره کند و شرایط را برای مردم بهتر و مناسب تر کند.

طهایی با تاکید بر اینکه مردم بهتر از هر کسی سره را از ناسره تشخیص می دهند و انتخاب می کنند، افزود: ارزان شدن نفت فرصت مغتنمی است که به درون برگردیم که همان اقتصاد مقاومتی است تا وابستگی به نفت را کم کرده و دست به زانو بگیریم و توان خارج از منابع نفتی را به کار گیریم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار