مدیرکل اوقاف مازندران
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: از ابتدای امسال تاکنون, ۵۱ حکم قضایی که به‌نفع موقوفات صادر شد، در مازندران به صورت کامل اجرا شد.
کد خبر: ۱۶۴۶۶۳
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۷ 16 January 2016
به گزارش تابناک مازندران، حجت الاسلام ستار علیزاده اظهار داشت: اوقاف قاطعانه پرونده‌های دعاوی موقوفات در محاکم قضایی را پیگیری و اجرا می‌کند.


وی, پیگیری پرونده‌های دعاوی موقوفات در محاکم قضایی را یکی از وظایف سازمان اوقاف و معاونت حقوقی دانست و افزود: اوقاف هیچ‌گاه از حق و حقوق موقوفات کوتاهی نمی‌کند و با تمام شواهد و مدارک ثبتی به اثبات حق و حقوق موقوفات می پردازد.

علی‌زاده با بیان اینکه زنده کردن نیت واقف و اجرای امینانه آن موجب ترویج فرهنگ وقف می شود، ادامه داد: گسترش معارف اسلامی و اجرای امینانه نیت واقف طبق نظر واقف یکی از وظایف مهم سازمان اوقاف است.

وی با بیان اینکه تمامی احکام صادره در محاکم قضایی با پیگیری جدی سازمان اوقاف اجرا می شود، اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 51 حکم قضایی که به‌نفع موقوفات صادر شد، در مازندران به صورت کامل اجرا شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه پیگیری ها تا اجرای کامل احکام قطعی‌له موقوفات ادامه می یابد، ادامه داد: پرونده‌ها شامل افراد حقیقی و حقوقی می‌شود که به موقوفات مازندران تصرف غیرقانونی کرده‌اند و براساس قانون باید به موارد اختلافی رسیدگی شود.

وی با اشاره به اینکه برخی از افراد به دنبال موقوفه‌خواری و کسب عواید موقوفات از راه‌های غیرقانونی و خلاف شرع اسلام هستند، گفت: اوقاف با قاطعیت به این مسائل رسیدگی و تا آخرین لحظه با موقوفه‌خواری مبارزه می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار