مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری ایلام گفت: نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در هیات های نظارت استانی فردا یکشنبه (27 دی) اعلام می شود.
کد خبر: ۱۶۴۱۲۳
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۹ 16 January 2016
مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری ایلام گفت: نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در هیات های نظارت استانی فردا یکشنبه (27 دی) اعلام می شود.

به گزارش تابناک ایلام؛ عبادالله باقری روز شنبه اظهار کرد: بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در پایان وقت اداری 26 دی به اتمام می رسد و دلایل رد صلاحیت شدگان توسط هیات های نظارت به فرمانداری اعلام و به طور مستند به نامزدها اعلام خواهد شد.
وی افزود: کسانیکه در این مرحله توسط هیات های نظارت صلاحیت آنها احراز نشده باید اعتراض خود را به شورای نگهبان ارائه دهند.
دبیر ستاد انتخابات استان ایلام یادآور شد: شورای نگهبان قانون اساسی از 27 دی ماه تا 16 بهمن فرصت دارد ضمن رسیدگی به شکایت افراد رد صلاحیت شده توسط هیات های نظارت صلاحیت تمامی داوطلبان را نیز مورد بررسی قرار دهد.
باقری تاکید کرد: کسانیکه توسط شورای نگهبان نیز رد صلاحیت شوند، از 16 تا 19 بهمن به مدت سه روز فرصت خواهند داشت نسبت به بررسی های انجام شده اعتراض خود را ثبت کنند و شورای نگهبان نیز پس از بررسی نتایج نهایی را 27 بهمن ماه اعلام می کند.
وی ادامه داد: در مجموع 108 نفر ( 81 نفر حوزه انتخابیه ایلام و 27 نفر حوزه انتخابیه دهلران) برای انتخابات مجلس دهم شورای اسلامی در استان ایلام داوطلب شدند که شش نفر از این افراد تاکنون انصراف خود را از نامزدی اعلام کرده اند.
استان ایلام با افزون بر 20 هزار کیلومترمربع مساحت و جمعیتی حدود 600 هزار نفر و 10 شهرستان، سه کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی (2 نماینده برای شهرستان های ایلام، مهران، چرداول، سیروان، ایوان و ملکشاهی) و (یک نماینده برای شهرستان های دهلران، دره شهر، بدره و آبدانان) و یک نماینده نیز در مجلس خبرگان رهبری دارد. 
انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفندماه سال جاری برگزار می شود./م



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار