خاطره آیت‌الله علم‌الهدی از کلاس دوم دبستان خودش و ماجرای شهادت نواب
60 سال پیش در چنین روزی، شاه با یک‌ مشت از عناصر هرزه و از معشوقه‌هایش، برای اسکی به آبعلی رفت و در اسکی به او خوش گذشت و به قول سرلشکر آزموده در آن حالت نشاط شیطانی که شاه پیدا کرد امضای حکم اعدام نواب صفوی را از او گرفتند!
کد خبر: ۱۶۳۹۶۱
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۹ 15 January 2016
به گزارش تابناک رضوی، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته 25 دی‌ماه در حرم امام رضا(ع) به سالروز فرار شاه ملعون در 26 دی‌ماه و نیز شصتمین سالگرد شهادت شهید مرحوم نواب صفوی و یاران باوفایش اشاره کرد.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری به نقل از خاطرات سرلشکر آزموده، یادآوری کرد: 60 سال پیش در چنین روزی، شاه را برای اسکی به آبعلی رفت با یک‌مشت از عناصر هرزه و از معشوقه‌هایش، در اسکی به او خوش گذشت،  «آن حالت نشاطی که شاه پیدا کرد بعد از اسکی در آبعلی، برای ما این فرصت را به وجود آورد که بتوانیم امضای حکم اعدام نواب صفوی را از او بگیریم.
 
وی افزود : در آن حالتی که شاه خنده‌کنان و بانشاط از اسکی به طرف هتل می‌آمد و وارد هتل شد، در کریدور هتل آبعلی، دو تا از افسران ارشد ارتش به سراغ شاه رفتند، حکم اعدام مرحوم نواب و یارانش را که در دادگاه بی دادگاه ارتش آن روز تصویب‌شده بود، در مقابل شاه گذاشتند و به دست او دادند که امضا کند.
 
امام جمعه مشهد افزود: آن مستی، آن غرور و آن نشاط شیطانی که به این عنصر نامرد نابکار کافر دست داده بود، با یک مستی قلم را بر روی کاغذ برد و حکم اعدام مرحوم نواب و یارانش را امضا کرد، بعد از دو روز در صبحگاه روز مثل پس‌فردایی، نواب صفوی و یارانش را تیرباران کردند.
 
وی ادامه داد : آن روز این سید مظلوم به شهادت رسید، شاه در اوج قدرت، ستم و جنایت مزدوران آمریکایی بر همه سرنوشت اسلام و مسلمین حاکم و یک پسر پیغمبر مظلوم را کت‌بسته به تیر اعدام بستند و گلوله‌های داغ را بر سینه پاک، خالص و باصفایش وارد کردند، به جد بزرگوارش سیدالشهدا ملحق شد؛ آن روز، نواب شاید مظلوم‌ترین، غریب‌ترین و بی‌کس‌ترین بود.
 
آیت الله علم الهدی با اشاره به دوران دانش آموزی خودش بیان کرد : من یک دانش‌آموز دوم ابتدایی بودم، به مدرسه می‌رفتم صبح، در نزدیکی مدرسه ما یک روزنامه‌فروشی بود و روزنامه‌هایی که روی دکه روزنامه‌فروشی بود، تصویر تیرباران مرحوم نواب را دیدم، یک دانش‌آموز کلاس دوم بودم، آن روز درس‌هایم را نفهمیدم، سر کلاس ناآرام بودم که به چه جرم پسر پیغمبر را کشتند، به چه خاطر او را این‌گونه مظلومانه شهید کردند!؟
وی افزود: آنچه مهم بود این بود که در برابر این مظلومیت و غربت، صدا از هیچ کجا بلند نشد، هیچ‌کس دم نزد، آخر این میوه دل فاطمه زهراست، جز خدا، دین، اسلام، جز حاکمیت اسلام و جز مبارزه با ستم‌کار دیگری داشت؟ از هیچ گوشه این مملکت صدایی بلند نشد.
 
عضو خبرگان رهبری اظهار تاسف کرد : مردم دنبال زندگی طبیعی و عادی خودشان بودند و تنها صدایی که از برخی بلند می‌شد این بود که «چرا این سید این‌قدر سروصدا کرد که او را بکشند»، این حداکثر عکس‌العملی که آن روز یک عده نشان می‌دادند اما بعد از چند سال در شعاع نهضت امام و پیروزی انقلاب، تمام نکات ارزشمند انسان‌ساز توسعه دین و اسلام که در وصیت‌نامه نواب صفوی رقم خورده بود.
امام جمعه مشهد با اشاره به سخنان پیش از خطبه های استاد حسن رحیم پور ازغدی اظهار کرد:  این‌ها در همین کشور ساکت شدند و آن عنصر ناپاک کافر بی‌دین هم به درک رفت و از این مملکت خارج شد و اخراجش کردند.

حکم اعدام شهید نواب صفوی را چگونه و کجا از شاه، گرفتند؟!

به گفته آیت الله علم الهدی، تقارن فرار شاه و اعدام شهید نواب، بازگوکننده این است  که قدرت الله و حاکم ساختن اراده و مشیت الهی در نابودسازی و ذلت کفر، فسق و جور و عزت بخشی به اسلام، دین، قرآن و فداییان و قربانیان اسلام ، حقیقت دارد.
امام جمعه مشهد همچنین با تاکید بر اینکه آمریکا توان نفوذ به ایران را ندارد، گفت: محاصره شناورهای آمریکایی عظمت نیروهای سپاه را به رخ جهانیان کشید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار