معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران:
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت:در حال حاضر هر داوطلب سلامت مسئول آموزش 50 خانوار است که البته این داوطلبان باید سواد سلامت و دانش بهداشت خود را ارتقا ببخشد که این دانش برای خود و خانواده شان و نیز مردم جامعه مفید خواهد بود.
کد خبر: ۱۶۳۷۷۰
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۵ 15 January 2016

به گزارش تابناک مازندران، محسن اعرابی در همایش تجلیل از مقام داوطلبان سلامت در سالن اجتماعات شبکه بهداشت شهرستان بهشهر اظهار کرد: رابطان سلامت کسانی هستند که برای آموزش همگانی در رابطه با سلامتی به صورت داوطلب با شبکه بهداشت و درمان همکاری می کنند.

وی افزود: در حال حاضر هر داوطلب سلامت مسئول آموزش 50 خانوار است که البته این داوطلبان باید سواد سلامت و دانش بهداشت خود را ارتقا ببخشد که این دانش برای خود و خانواده شان و نیز مردم جامعه مفید خواهد بود.

اعرابی با بیان اینکه مصرف 5 قسمت میوه و سبزی در رژیم غذایی روزانه هر انسانی باید قرار داشته باشد، خاطرنشان کرد: یکی از اثرات مثبت ارتقای دانش سلامت منجر به خودمراقبتی می شود.

این مسئول ادامه داد: زمانی ارتقای سواد سلامت ارزشمند است که در ابتدا اثرات آن را بر سر سفره های خود رابطین سلامت مشاهده کنیم و در حقیقت گام اول در این مسیر این است که امر و نهی های سلامتی و زندگی سالم را در زندگی خود جاری کنیم زیرا آموزش زمانی اثربخش است که موجب تغییر رفتار شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: انجام کارهای داوطلبانه که بدون هیچ چشمداشت و منفعت اقتصادی صورت می گیرد موجب ایجاد حس نوعدوستی در انسان می شود و در نتیجه سلامت روان فرد را افزایش می دهد که خوشبختانه انجام کارهای معنوی عام المنفعه در ایران از سابقه طولانی برخوردار است.

اعرابی گفت: 3 رویداد بزرگ و مهم در دنیا برای هر انسانی تولد سالم، زندگی سالم و مرگ سالم است که تولد سالم با رعایت نکات و انجام اقدامات در دوران بارداری و پیش از بارداری صورت می گیرد و زندگی سالم شامل سلامت جسمی و روحی انسان است که به صورت اتوماتیک زندگی سالم به مرگ سالم ختم می شود.

وی گفت: در بسیاری از خانواده ها بیماران قلبی، دیابتی و یا فشار خون وجود دارد بنابراین امیدواریم همانند شما که به عنوان داوطلبان سلامت وارد این عرصه شدید بتوانیم به گونه ای فرهنگ سازی کنیم تا عرصه ورود افراد مختلف برای کمک به سیستم بهداشت و درمان باز باشد تا تعداد رابطین سلامت روزی به سقفی برسد که به ازای هر خانوار یک رابط سلامت وجود داشته باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه پزشک خانواده بستری مناسب برای دریافت خدمات بهداشتی و دمانی است، تصریح کرد: هدف از تشکیل پزشک خانواده سلامت جامعه و جلوگیری از شیوع بیماری ها است.

اعرابی گفت: از 29 آذر تا 29 دی زمان کمپین و بسیج اطلاع رسانی کاهش مصرف قند و نمک و چربی است اما ما معتقدیم که باید این اطلاع رسانی در همه روزهای سال انجام بگیرد تا با فرهنگ سازی در میان مردم نهادینه شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار