نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: بنده از نزدیک شاهد بودم که نیروی دریایی سپاه چگونه در تنگه هرمز نیروی آمریکایی‌ها را به حاشیه رانده و از مرزهای آبی کشورمان فراری داده است.
کد خبر: ۱۶۳۶۷۹
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۳ 14 January 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، منصور حقیقت‌پور صبح امروز در نشست با جمعی از فرهیختگان اردبیل اظهار کرد: ما اگر امروز مانور دموکراسی در عرصه‌های مختلف به نمایش می‌گذاریم این در حقیقت به سخره گرفتن دموکراسی پوشالی غربی‌ها‌ست که ابعاد مختلف آن را در شکستن حق و حقوق واقعی مردم از سوی نظام غرب شاهد هستیم اما به برکت جمهوری اسلامی ایران دموکراسی در این کشور یک دموکراسی واقعی و قابل لمس است.

وی یاد و خاطره دلاورمردی‌های مردان و زنان شیردل این سرزمین را گرامی داشت و گفت: حرکتی که سپاه پاسداران دیروز انجام داد و توانست با صلابت تمام کشتی به گل نشسته آمریکایی‌ها متجاوز را تحت سیطره درآورده و نیروهای آن را اسیر کند نشانی از قدرت و صلابت این نیروی ارزشی و الهی است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز مدافعان حرم کیلومترها دورتر از مرزهای کشورمان با دشمن مکار جنگ کرده و اجازه نمی‌دهند این نیروها به حریم کشورمان نزدیک شوند، افزود: امروز امنیت کاملی بر مرزهای کشورمان حاکم است و این امنیت بزرگترین نعمت برای کشور ما محسوب می‌شود تا در سایه تفاهم و همدلی و همراهی مسئولان در تبعیت از فرمایشات مقام معظم رهبری بیشتر از این بتوانیم در عرصه‌های مختلف به افتخار و عزت و صلابت دست پیدا کنیم.

حقیقت‌پور بیان کرد: بنده به دلیل آنکه در کمیسیون امنیت ملی حاضر هستم تمام تحرکات دشمن را در کنار نیروهای خودی رصد می‌کنیم و بر این باورم نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی ما مقتدرانه از مرزها دفاع می‌کنند و در این راه از هیچ تلاشی دریغ ندارند.

وی یادآور شد: روزی در قرارگاه نیروی دریایی سپاه نشسته بودیم و آن لحظه‌ای بود که باید برخی از ناوچه‌های آمریکایی از تنگه هرمز عبور می‌کردند.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: تنگه هرمز که پهنه اختصاصی ایران و پهنه اختصاصی عمان را دارد در وسط آن محل عبور برای یگان‌های تجاری و نظامی است که نیروهای آمریکایی‌ زمانی که خواستند به تنگه هرمز نزدیک شوند از ترس برخورد نیروهای دریایی سپاه پاسداران به قدری حاشیه رفتند که در مرز عمان فرار کرده و با گوش خود شنیدیم که یگان دریایی عمان اعلام می‌کرد وارد آب و خاک ما نشوید و این نیروهای آمریکایی مدام در حال فرار بودند.

حقیقت‌پور تصریح کرد: به اعتبار قدرتمندی جمهوری اسلامی ایران در منطقه ما امروز در مرزهای منطقه‌ای و بین‌المللی شاهد حضور قدرتمندانه نیروهایمان هستیم که به معنای واقعی اجازه نمی‌دهند تا کوچترین تعدی و تجاوزی به مرزها انجام شود.

وی گفت: ما در روزهای گذشته نیز با تلاش نیروی دریایی سپاه موفق شدیم آمریکایی‌ها را ذلیلانه سر جای خود بنشانیم و بعد از عذرخواهی رسمی آنها ما این نیروها را در عین ذلت رها کردیم.

روزانه 250 میلیارد تومان تحریم به ایران خسارت می‌زند

این نماینده مجلس با بیان اینکه انتخابات حساس و خطیری در پیش‌رو است که قدر مسلم همه باید مراقب باشیم تا از این امتحان سربلند بیرون آییم، افزود: مجلس از مراکز حساس تصمیم‌گیری در کشور است که در حقیقت ریل‌گذاری اصلی قانونی را در کشور به همراه فراهم‌سازی بستر برای مطلوبیت کار قوه مجریه و نظارت بر این قوه را بر عهده دارد.

حقیقت‌پور عنوان کرد: ما بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری باید به فکر تشکیل مجلس مستقل، مقتدر و شجاع باشیم تا با تصمیم مردم شایستگان وارد قوه مقننه شوند.

وی یادآور شد: ما اگر بتوانیم مجلسی را تشکیل بدهیم که در بزنگاه‌ها بتواند خدمت به نظام اسلامی را انجام داده و در تلاش برای اقتدار نظام اسلامی باشد قطعا موفقیت بیشتری نصیب ما خواهد شد.

عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس نمونه این تصمیم‌گیری‌های حساس را در موضوع برجام توصیف کرد و ادامه داد: ما با تصمیم رهبری و نظام از برجام عبور کرده و از مسائل هسته‌ای گذشتیم ولی برخی جریانات همچنان مخالف بودند که چرا برجام در مجلس تصویب شد.

حقیقت‌‌پور بیان کرد: ورود مقتدرانه مجلس به این موضوع زمینه‌‌ای را فراهم کرد تا بحران‌ها و چالش‌های بزرگ از پیش‌رو برداشته شود.

وی افزود: از فردا با اجرای برجام و لغو تحریم‌ها روزانه جلوی 250 میلیارد تومان خسارت ناشی از تحریم‌ها به این کشور گرفته می‌شود و ایران می‌تواند بحران‌های شدید به وجود آمده با غرب را به حداقل برساند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مرتجعین منطقه همچون عربستان به دنبال این حرکت دیوانه‌وار تصمیم می‌گیرند و بنده بارها گفته‌ام که هر حرکت عربستانی‌ها نمودی از دیوانگی آنهاست در حالی که ما در سایه رفتار و گفتار حکیمانه مجلسیان در تبعیت از ولایت فقیه موفق شدیم تا در این عرصه به توانمندی‌های بیشتر دست پیدا کنیم.

مجلس محل بذله‌گویی و سبک‌سری نیست

حقیقت‌پور گفت: به هیچ‌وجه مجلس محل بذله‌گویی و اقدامات سبک‌سرانه و سخیف‌گونه نیست بلکه مردم با انتخاب شایسته می‌توانند افرادی هم شان و هم رتبه استان اردبیل راهی مجلس کنند.

وی ادامه داد: یک نماینده مجلس می‌تواند اسباب اعتلا و عزت استان و یا در نقطه مقابل اسباب شرم‌ساری باشد که باید دقت کنیم تا انتخابمان به افزایش عزت استان منجر شود.

عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس تصریح کرد:نماینده مجلس در کنار وظیفه قانون‌گذاری و نظارت به طور قطع نقش اساسی در توسعه همه‌جانبه منطقه دارد و بی‌تاثیر در ایجاد تحولات منطقه‌ای نیست به طوری که با پیگیری اصولی نماینده در کنار قانون‌گذاری و نظارت توسعه فراگیر می‌تواند اتفاق بیفتد.

حقیقت‌پور یادآؤر شد: ما امروز در شرایط سخت اقتصادی و مشکلات در جذب اعتبارات و سرمایه‌گذاری‌ها روبه‌رو هستیم و با وجود ‌اینکه چهار سال شاهد خشکسالی و دشواری‌های مالی در کشور بودیم و قیمت نفت از 147 دلار به 27 دلار رسید همچنان یک نماینده کارساز و توسعه‌گرا می‌تواند از این شرایط نیز با ارتباط منطقی و اصولی می‌تواند بهره گرفته و به نفع توسعه استان حرکت درستی را به انجام برساند.

بافت مدیران استانی ناهمگون با توسعه است

وی با بیان اینکه یک نماینده باید فرش قرمزی را برای سرمایه‌گذاران پهن کرده و حتی دست این سرمایه‌گذاران را ببوسد تا برای توسعه اقتصادی و اشتغال منطقه علاقمند و راغب شوند، ادامه داد: ما در چهار سال گذشته با خشکسالی مالی در کشور روبه‌رو بودیم و با وجود ‌ اینکه دولت تصمیماتی را در بحث توسعه اقتصادی استان گرفت اما با وجود این بافت مدیران استانی ناهمگون با توسعه است به طوری که برخی از این مدیران گویی غم و غصه توسعه استان را ندارند.

این نماینده مجلس ادامه داد: ما می‌توانیم به راحتی با جذب سرمایه‌گذاران فرصت اشتغال 5 هزار نفر را با سرمایه‌گذاری‌های در حال انجام فراهم کنیم تا از بین 70 هزار جوان بیکار در این استان بتوانیم بخشی از این دغدغه‌ها را برطرف کنیم.

حقیقت‌پور افزود: ما در چهار سال گذشته سعی کردیم تا با هدف محرومیت‌زدایی 25 میلیارد تومان اعتبار دریافت کنیم و در کنار آن از ظرفیت نیکوکاران و خیرین و شرکت‌های مختلف سرمایه‌گذاری استفاده کردیم تا با جذب هزار و 200 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری توسعه همه‌جانبه اتفاق بیفتد.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس بیان کرد: برای پالایشگاه 20 هزار بشکه‌ای در اردبیل مجوز گرفته شده ولی مدیران بی‌درد در اردبیل تاکنون نگذاشتند تا این پالایشگاه فعالیت خود را آغاز کند.

حقیقت‌پور از احداث کارخانه «ال‌.ای‌.بی» و «اچ‌‌.ای. بی» با سرمایه‌گذاری هزار و 200 میلیارد تومان و اشتغالزایی 2 هزار نفر خبر داد و گفت: این کارخانه 2 میلیون لیتر نفت سفید را تبدیل به مواد اولیه شوینده خواهد کرد.

وی از پیگیری‌های برای احداث پتروشیمی، اصلاح خط پالایشگاه، کارخانه صنایع پتروشمیی، کارخانه متالون و ... به عنوان سهم واقعی استان از بخش صنعت نفت و گاز خبر داد و افزود: ما باید به سمتی حرکتی کنیم تا سهم واقعی‌مان را از توسعه بخش‌های مختلف دریافت کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار