مدیرکل آموزش و پرورش مازندران از آنچه که تعلل بعضی از شهرداری های استان در پرداخت حق السهم این نهاد از محل درآمدهای ناشی از عوارض ، نوسازی ، تفکیک زمین و پذیره نویسی نامید ، انتقاد کرد.
کد خبر: ۱۶۳۰۷۰
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۹ 13 January 2016

به گزارش تابناک مازندران، علی قاسمی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان در ساری گفت : سهم آموزش و پرورش از محل این در آمدها پنج درصد کامل است ، ولی بعضی از شهرداری تنها تا دو درصد از آن را پرداخت می کنند.

وی افزود : شهرداری ها فقط از محل درآمد عوارض برای آموزش و پرورش حق السهم در نظر می گیرند در حالی که طبق قانون باید از محل پرونده های ماده صد، تفکیک زمین و پذیره نویسی هم این حق را محاسبه و پرداخت کنند .


قاسمی همچنین از کم نشان دادن بعضی از درآمدها هنگام پرداخت حق السهم آموزش و پرورش انتقاد کرد و گفت : این که نرخ بعضی از پرنده های عوارض ، نوسازی ، تفکیک زمین و پذیره نویسی 50 هزار تومان محاسبه می شود ، به نظر صادقانه نیست برای این که اکنون پرونده ها با این نرخ تشکیل نمی شود. 


وی راهکار آموزش و پرورش برای دریافت حق السهم پنج درصدی را رایزنی با شهرداری ها دانست و اعلام کرد که امسال از این طریق دریافتی ها از شهرداری ها در مقایسه با سال پیش 53 درصد افزایش یافت .


مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با تاکید بر این که مبالغ دریافتی از شهرداری ها در همان منطقه و شهر هزینه می شود ، گفت : در 9 ماهه امسال شهرداری های مازندران حدود 19 میلیارد ریال به عنوان حق سهم به آموزش و پرورش استان پرداخت کردند. 


وی افزود : بر اساس مصوبه شورای آموزش و پرورش ، امسال باید 46 میلیارد ریال از محل درآمد شهرداری ها به این نهاد پرداخت شود .


قاسمی در عین حال از بعضی از شهرداران مازندران به خاطر پرداخت سهم این نهاد آموزشی قدردانی کرد و پیشنهاد داد تا شهرداری هایی که بموقع و کامل حق سهم آموزش و پرورش را پرداخت کنند ، تشویق شوند.


علی جان شمشیر بند رئیس شورای اسلامی شهر ساری نیز در این نشست از آمادگی شهرداری این شهر برای پرداخت کامل سهم آموزش و پرورش خبر داد .


استان مازندران با 52 شهرداری بزرگ و کوچک و جمعیتی حدود سه میلیون و 200 هزار نفر ، حدود نیم میلیون دانش آموز دارد .

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار