مدیرکل راه آهن استان یزد گفت: به منظور ساخت طرح خط دوم بافق ـ اصفهان ودسترسی و عبور و مرور شهروندان وساکنین به طرفین خط راه آهن ، ساخت دو تقاطع غیر همسطح در حال اجراست.
کد خبر: ۱۶۳۰۳۶
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰ 13 January 2016

به گزارش تابناک یزد،محمد دهقان پور گفت: تقاطع غیر همسطح کیلومتر 761بین ایستگاههای یزد ـ یزدگرد در محور یزد – بافق در محله حسین آباد ریسمانی به صورت باکس بتونی برای نخستین بار در استان بدون ساخت واریانت با دهانه پنج متر و20سانت حدود 12ساعت اجرا شد .

وی اضافه کرد: تقاطع غیر همسطح آرمان در انتهای خیابان یاسمن در محور یزد – میبد بین ایستگاههای یزد ـ نظر آباد به صورت دو دهانه 10متری در حال اجراس که بیش از 30درصد پیشرفت داشته است.
مدیرکل راه آهن استان یزد درباره دو خطه کردن مسیر بافق – اصفهان به عنوان یکی از برنامه های این اداره کل گفت : به دلیل اهمیت این مسیر و ترافیک سنگین و اشباح ظرفیت مسیر ، این کار در دستور کار قرار گرفته و پیمانکار قطعه اول از ایستگاه شمسی- میبد و ارژنگ به طول 28 کیلومتر و با اعتبار 560 میلیارد ریال انتخاب شده است.
وی در ادامه با اشاره به برنامه این اداره کل برای بازسازی خطوط گفت: به منظور افزایش کیفیت خطوط و تقلیل سرعت، تعویض تروارس های چوبی با بتونی و اصلاح زیر سازی8هزار متر خطوط ایستگاه میبد از نوع ریل R50 بازسازی خواهد شدکه حدود 75پیشرفت داشته است
دهقان پور خاطر نشان کرد: ایستگاه میبد یکی از ایستگاه های تشکیلاتی اداره کل می باشد که در محور بادرود – یزد قرار دارد.
وی گفت: راه آهن استان یزد با بیش از 30 درصد سهم حمل و نقل ریلی مقام اول کشور را به خود اختصاص داده ضمن آنکه روزانه حدود 28 رام قطار مسافری از حوزه اداره کل راه آهن یزد عبور می کنند.
اداره کل راه آهن یزد که در ابتدا با هدف حمل مواد معدنی راه اندازی شده هم اکنون با طول خط 702کیلومتر و 30 ایستگاه پراهمیت ترین راه آهن کشور در بخش بار و مسافر است به گونه ای که هم اکنون وظیفه ترانزیت و اتصال شبکه های ریلی راه آهن اصفهان، شرق، کرمان و هرمزگان بر عهده دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار