رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان از کنترل به موقع آنفولانزای نوع A خبر داد و گفت: موج سوم این بیماری در راه است.
کد خبر: ۱۶۲۰۳۶
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۴ 11 January 2016

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان از کنترل به موقع آنفولانزای نوع A خبر داد و گفت: موج سوم این بیماری در راه است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران ؛ حبیب‌الله موسوی‌بهار با اشاره به آخرین وضعیت شیوع آنفولانزا در استان همدان گفت: موج نخست و دومین شیوع آنفولانزا در سطح استان همدان رو به اتمام است، تاکنون ۲۰۰ نفر به این بیماری مبتلا شده اند.

وی افزود: این بیماری مسری در تجمع‌های انسانی از سرایت بالاتری برخوردار می‌شود و از راه‌های تنفسی از جمله بینی، دهان و گلو به ریه می‌رسد و از راه هوا منتقل می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با بیان اینکه سرما و گرما میزان دوام ویروس آنفولانزا را کاهش می‌دهد، افزود: راه اساسی کنترل این بیماری رعایت بهداشت فردی و عمومی است.

موسوی بهار تأکید کرد: افراد به شدت باید از دست دادن و رو بوسی کردن با بیماران مبتلا به آنفولانزا خودداری کنند و هنگام عطسه زدن در محیط بسته حتما جلو دماغ و دهن خود را با دستمال بگیرند و دستمال استفاده شده را در سطل زباله سرپوشیده قرار دهند.

آنفولانزا یک بیماری تنفسی و واگیردار است که از فردی به فرد دیگر منتقل می‌شود، تب شدید بالای ۳۸ درجه، سردرد، گلو درد و سرفه از علائم این بیماری است، همچنین این بیماری ویروسی بیشتر به افرادی که بدنشان ایمنی ضعیف‌تری دارد حمله می‌کند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار