پس از انجام تست سرد خط متروی فرودگاه مهرآباد اعلام شد که تعداد ایستگاه های متروی تهران تا 22 بهمن سه رقمی شده و از 96 ایستگاه فعلی به 100 ایستگاه افزایش می یابد.
کد خبر: ۱۶۱۹۳۶
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۴ 11 January 2016
بدین ترتیب تهران در باشگاه 30 کلانشهر جهان که دارای بیش از 100 ایستگاه مترو هستند، قرار خواهد گرفت. 

به گفته سیدجعفر تشکری هاشمی، معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران، گسترش شبکه متروی تهران به نقاط مختلف شهر، به نحوی که شهروندان در اقصی نقاط شهر به مترو دسترسی داشته باشند، به تدریج در حال محقق شدن است و افزایش ایستگاه های متروی تهران به 100 ایستگاه گام بلندی در جهت تحقق این مهم محسوب می شود.

وی تأکید کرد: البته اگر دولت به تعهدات خود در پرداخت مطالبات متروی تهران عمل می کرد، می توانستیم توسعه شبکه متروی تهران را با روند پر شتاب تری پیگیری کنیم اما عدم حمایت دولت، ساخت وساز متروی تهران را با محدودیت های مالی روبه رو کرده، چرا که شهرداری تهران نه چاه نفت دارد و نه به منابع مجهول دسترسی دارد.

*هزینه 400 میلیاردی ساخت 

دیروز مراسم تست سرد خط فرودگاه مهرآباد با 4 ایستگاه با موفقیت انجام شد. هابیل درویشی در حاشیه این مراسم گفت: طبق وعده ای که به شهروندان داده بودیم عملیات ساخت متروی فرودگاه مهرآباد در مراحل پایانی خود قرار دارد و تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید. 

به گفته وی، بیش از 400 میلیارد تومان با مشارکت بانک شهر برای ساخت متروی 2 کیلومتری فرودگاه مهرآباد هزینه شده است. ایستگاه ابتدایی این خط از ایستگاه بیمه از خط 4 مترو انشعاب گرفته و دارای 2 ایستگاه میانی است. 

ایستگاه یک متروی فرودگاه مهرآباد در ورودی فرودگاه قرار دارد و ایستگاه 2 بین ترمینال 1 و 2 فرودگاه مهرآباد و ایستگاه 3 نیز بین ترمینال 4 و 6 فرودگاه مهرآباد قرار دارد.

مدیرعامل شرکت مترو با اشاره به پیشرفت 95 درصدی عملیات عمرانی این مترو یادآور شد: طبق برنامه ریزی های انجام شده پیش بینی می شود متروی فرودگاه مهرآباد تا پایان سال 94 مسافر گیری خود را انجام می دهد. 

همچنین قطارهایی که قرار است در این خط مترو مورد استفاده قرار گیرد مطابق با استانداردهای بین المللی در کارخانه واگن سازی تهران طراحی شده است. این قطارها طراحی خاص فرودگاه را دارند و در آن نقاطی برای قرارگیری بار و چمدان مسافر درنظر گرفته شده است.

درویشی افتتاح این خط مترو را عیدی مدیریت شهری به مردم پایتخت دانست و یادآور شد: امیدواریم با افتتاح این خط شهروندان بتوانند به راحتی سفرهای نوروزی خود را از طریق این خط و اتصال آن به فرودگاه مهرآباد انجام دهند.

وی از امکان جابه جایی روزانه 50 هزار مسافر با خط متروی فرودگاه مهرآباد خبر داد و بیان کرد: اگر فاینانس روی میز دولت در این خصوص به مترو تعلق گیرد، با زیرساخت های کنونی می توانیم ظرفیت جابه جایی مسافران در تمامی خطوط را دو برابر یعنی به 6 میلیون نفر در روز افزایش دهیم.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار