تابناک گزارش می‌دهد؛
با نزدیک شدن به‌روزهای انتخابات مجلس شورای اسلامی و همچنین مجلس خبرگان رهبری نشریات مکتوب قزوین رنگ و بوی انتخاباتی به خود گرفته‌اند.
کد خبر: ۱۶۱۸۷۶
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۸ 11 January 2016
به گزارش تابناک از قزوین، فضای سیاسی استان قزوین این روزها بیش‌تر از هر زمانی به خود رنگ و بوی انتخابات گرفته و جو سیاسی استان را می‌توان کامل متأثر این فضا دانست ولی دراین‌بین فضای انتخاباتی در رسانه‌ها به‌روشنی پررنگ‌تر دیده می‌شود.

بیشتر نشریات مکتوب و داخلی استان قزوین به‌نوعی صفحات نخست خود را به انتخابات و ورود نامزدها به عرصه انتخابات اختصاص داده‌اند.

صرف نظر از اینکه این حرکت می‌تواند زمینه ورود زودهنگام جامعه به فضای انتخاباتی را فراهم کند شاید بتوان از این حیث نیز به آن نگاه کرد که رسانه‌های مکتوب در استان نیز به‌شدت تحت تأثیر سیاسیون قرار دارند و ادامه این روند در این رسانه‌ها ذهن را به تبلیغات زودهنگام رهنمون می‌کند.

نشریه اصولگرای افق آینده تیتر نخست خود را به این جمله اختصاص داده که «فتنه، بیخ ریش قدرت طلبان» و در روتیتر خود نیز بیان کرده است «شورای نگهبان در تأیید صلاحیت‌ها بیشتر از همه به عامل فتنه توجه دارد».

اندیشه زلال دیگر نشریه اصولگرا نیز صفحه نخست خود را کاملاً انتخاباتی کرده است. وی در این شماره از نشریه خود به جمله‌ای از دبیرکل موتلفه استان پرداخته و گفته است که مجلس آینده مجلسی اصولگرا خواهد بود.

وی همچنین در این شماره به انتشار عکس حضور سید مرتضی حسینی در فرمانداری قزوین، از نام‌نویسی این نماینده کنونی مجلس در انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داده است.

فروردین امروز یکی از نشریات اصلاح طلب استان به سخنرانی عارف پرداخته و این جمله را به نقل از عارف تیتر کرده است که به دنبال غلبه بر رقیب به هر قیمتی نیستیم.

اما چهلستون را شاید بتوان سیاسی‌ترین نشریه مکتوب این هفته استان قزوین دانست. این نشریه در صفحه نخست خود با انتشار عکسی بزرگ از عباسپور نماینده کنونی مردم بویین‌زهرا در کنار شیخ قدرت از رقابت این دو نامزد در بویین‌زهرا به‌عنوان دوئل اصلاح طلبان و اصولگرایان یادکرده و در تیتر خود گفته است «قدرت شیخ قدرت».

نگاه قزوین در نگاهی متفاوت به‌جای پرداختن به رقابت مجلس شورای اسلامی به مجلس خبرگان پرداخته و با تیتر سلام دوباره آیت‌الله به استان، با انتشار عکسی بزرگ به حضور آیت‌الله اسلامی نماینده کنونی مجلس خبرگان رهبری برای حضوری دوباره در این عرصه خبر داده است.

این نشریه همچنین در همین صفحه نخست خود با مطالبی همچون همه مدعیان بهارستان، شیخ قدرت و عباسپور به هم رسیدند و گزینه دوم اصولگرایان در قزوین کیست به انتخابات پیش رو پرداخته است.

روزنامه نسیم حق اما با انتشار عکس داوود محمدی به همراه شناسنامه خود، از حضور دوباره این نماینده فعلی مردم قزوین، البرز و آبیک در انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داده است.

تابان نشریه اصلاح طلب استان با مورد خطاب قرار دادن صداوسیمای مرکز قزوین با این رو تیتر سایت یا شب‌نامه انتخاباتی، گفته است «صداوسیما تخریب را کلید زد». این نشریه به خبر سایت صداوسیما درباره رد صلاحیت زودهنگام شیخ قدرت علیخانی اشاره‌کرده است که بعدها از سوی مسئولین مربوطه تکذیب شد.

با این توصیف فضای سیاسی قزوین خیلی زودتر ازآنچه انگاشته می‌شد انتخاباتی شده و باید دید در روزهای پیش رو این فضا به چه سمتی حرکت خواهد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار