معاون شیلات مازندران
معاون صید و بنادر ماهی‌گیری شیلات مازندران از کاهش 54 درصدی صید ماهیان استخوانی در دریای مازندران از ابتدای فصل صید نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: تاکنون 680 تن انواع ماهیان استخوانی از دریای خزر صید شده است.
کد خبر: ۱۶۱۸۱۹
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۴ 11 January 2016

به گزارش تابناک مازندران،عباس شیخ‌تبار اظهار کرد: از ابتدای امسال تا اول دی‌ماه 8 هزار تن ماهی کیلکا توسط 44 فروند شناور از دریای خزر صید شد.

وی با بیان اینکه صید ماهی کیلکا نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش 31 درصدی و شب‌های دریا‌نوردی هم کاهش سه درصدی داشته است، افزود: علت کاهش صید، وضعیت جوی بوده که اداره‌کل شیلات استان اجازه دریانوردی به صیادان نداده است.

معاون صید و بنادر ماهی‌گیری شیلات مازندران ادامه داد: در سال جاری میزان سرانه صید برای هر شناور 182 تن بوده است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش 31 درصدی داشته است.

شیخ‌تبار با اشاره به اینکه میزان سرانه صید برای هر شناور در سال گذشته 265 تن بوده است، خاطرنشان کرد: 90 درصد کیلکای صید شده به مصرف پودری و 10 درصد به مصرف انسانی می‌رسد.

معاون صید و بنادر ماهی‌گیری شیلات مازندران قیمت هر کیلو ماهی کیلکای پودری را  950 تومان و مصرف انسانی یک‌هزار و 570 تومان برشمرد و خاطرنشان کرد: ماهی کیلکا دارای مواد مغذی و ارزش غذایی بالا و از لحاظ قیمتی هم برای مصرف‌کننده‌ها به‌صرفه است که ارزش غذایی آن حتی بیشتر از خاویار است.

وی تصریح کرد: شرایطی که در صنایع وابسته و عمل‌آوری وجود دارد، رکود صید در ماهی کیلکا وجود دارد که این امر نشان‌دهنده تغییر مسیر صید است که برگرداندن به مسیر اولیه و افزایش صید نیازمند تلاش سازمان شیلات است تا نسبت به ایجاد طرح توسعه‌ای اقدام کنند.

معاون صید و بنادر ماهی‌گیری شیلات مازندران ادامه داد: برای افزایش صید و مصرف بالای انسانی باید عملیات فرآوری انجام شود که این امر نیازمند حمایت از صنایع عمل‌آوری و فرآوری محصولات آبزی است و گروه کیفیت و فرآوری آبزیان در صدد تحقق این امر است.

وی با بیان اینکه صید ماهیان استخوانی از ابتدای امسال تاکنون کاهش 54 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد، اظهار کرد: از ابتدای فصل صید تاکنون 680 تن انواع ماهیان استخوانی از دریای خزر صید شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش 54 درصدی داشته اشت.

معاون صید و بنادر ماهی‌گیری شیلات مازندران با بیان اینکه 54 شرکت تعاونی پره در استان فعال است، گفت: امسال صید ماهیان استخوانی با پره‌کشی توسط صیادان نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش 27 درصدی داشته است.

وی با اشاره به انواع ماهیان صید شده سفید، کفال و کپور ادامه داد: امسال متوسط صید در هر پره‌کشی 85 کیلوگرم بوده که در مقایسه با سال گذشته 37 درصد کاهش داشته است این در حالی است که سال گذشته متوسط صید در هر پره‌کشی 135 کیلوگرم بوده است.


منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار