کد خبر: ۱۶۱۳۵۴
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۰ 10 January 2016


مروزه بخش عمده‌ای از افراد جامعه تحت پوشش خدمات تامین اجتماعی قراردارند. سازمان تامین اجتماعی با خدمات گوناگونی که به بیمه شدگان ارائه می‌دهد منجر به افزایش رفاه و آسایش عمومی درجامعه می‌شود. با نگاهی اجمالی می‌توان دریافت که متقاضیان استفاده از خدمات این سازمان تنها قشر ضعیف و متوسط جامعه نیستند بلکه بسیاری ازکسانی که ازدرآمد و امکانات مالی خوبی برخوردارند هم بدشان نمی‌آید زیرچتر حمایتی این سازمان قرار بگیرند تا به نوعی آینده غیر قابل پیش بینی خود را بیمه کنند. باید پذیرفت گستردگی و کیفیت خدمات تامین اجتماعی امروزه به یکی از فاکتورهای توسعه یافتگی جوامع تبدیل شده ؛ چراکه نشان می‌دهد دولتمردان تا چه حد برای آرامش و آسایش مردم اهمیت قائلند و دراین خصوص هزینه می‌کنند.

فعالیت 8 شعبه تامین اجتماعی درالبرز

مرتضی سلامی، مدیر کل تامین اجتماعی البرز در گفت وگو ی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه البرز، گفت: تامین اجتماعی البرز با هشت شعبه، شش واحد کارگزاری بخش خصوصی و سه واحد اقماری به ساکنین این استان خدمات رسانی می‌کند.

وی افزود: تامین اجتماعی البرز طی چند سال گذشته اقدامات مناسبی برای واگذاری برخی از وظایف خود به بخش خصوصی انجام داده است.

سلامی خاطرنشان کرد: درهمین راستا هم اکنون درکرج وکمالشهر چهار واحد ودرفردیس و هشتگرد نیزدو واحد بخش خصوصی با تامین اجتماعی همکاری دارند و بخشی از وظایف این نهاد را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: اگر برنامه‌ریزی ‌ا و پیش بینی‌های انجام شده جهت تامین اعتبارلازم محقق شود، تا پایان سال یک واحد بخش خصوصی نیز در نظرآباد راه اندازی می‌شود.

این مسئول ادامه داد: ‌بودجه‌ای که امسال برای واگذاری برخی از وظایف تامین اجتماعی به بخش خصوصی درنظرگرفته شده حدود سه میلیارد تومان است که بخش زیادی ازاین مبلغ طی 9 ماه گذشته هزینه شده است.

مدیرکل تامین اجتماعی البرز درادامه به امکان پرداخت اینترنتی حق بیمه توسط کارفرمایان و گروه‌های خاص بیمه ای دراستان اشاره کرد و گفت: درراستای تحقق دولت الکترونیک و همچنین خدمات‌رسانی آسان به مردم، تامین اجتماعی استان ازچندی پیش لیست حق بیمه کارفرمایان را به صورت اینترنتی می‌پذیرد.

99 درصد کارفرمایان لیست حق بیمه خود را اینترنتی پرداخت می‌کنند

سلامی اضافه کرد: هم اکنون 99 درصد از کارفرمایان ازطریق اینترنت نسبت به ارسال لیست حق بیمه‌های خود اقدام می‌کنند.

وی یادآورشد: علاوه براین تمهیداتی انجام شده تا بیمه شدگان گروه‌های خاص استان نیزحق بیمه خود را ازطریق اینترنت پرداخت می‌کنند.

وجود 100 هزار بیمه شده گروه خاص درالبرز

این مسئول ادامه داد: هم اکنون 100 هزار بیمه شده گروه خاص(حرف ومشاغل آزاد، اختیاری، قالیبافان، رانندگان انفرادی )دراستان وجود دارد که 45 درصد ازآنها حق بیمه خود را به صورت اینترنتی پرداخت می‌کنند.

مدیر کل تامین اجتماعی البرز اضافه کرد: برای بقیه این بیمه شدگان نیز رمز اینترنتی تعریف شده تا از ماه‌های بعد بتوانند حق بیمه خود به صورت غیرحضوری پرداخت کنند.

وی گفت: براین اساس طرحی ویژه که در سازمان تامین اجتماعی در دستورکار قرار گرفته، پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال 95 تمام خدمات بیمه تامین اجتماعی استان الکترونیک شود.

کاهش 120 هزار مراجعه به شعب تامین اجتماعی درهرسال

وی افزود: علاوه براین با توسعه خدمات الکترونیکی سالانه 500 هزار مورد از اوراق مطالباتی که برای کارفرمایان ارسال می‌شود الکترونیکی خواهد شد.

سلامی ادامه داد: الکترونیکی شدن تمام امور بیمه‌ای تامین اجتماعی در استان البرز موجب شود تا ماهانه 120 هزار مراجعه به شعب تامین اجتماعی کم شود.

مدیرکل تامین اجتماعی استان البرز گفت: جایگزین کردن خدمات الکترونیکی به جز موارد مذکوردر کاهش انباشت پرونده‌های کاغذی و کاهش مصرف کاغذ نیز تاثیر گذار است.

این مسئول اضافه کرد: الکترونیکی شدن خدمات تامین اجتماعی در نهایت باعث صرف جویی در وقت و هزینه بیمه شدگان و خدمات رسانی سریع و آسان از سوی کارمندان این نهاد می‌شود.

وجود 32 هزار کارگاه طرف قرارداد با بیمه تامین اجتماعی درالبرز

سلامی درادامه از بدهی کارفرمایان به عنوان یکی از مهم‌ترین مشکلات تامین اجتماعی یاد کرد و گفت: هم اکنون حدود 32 هزار کارگاه دراستان طرف قرارداد بیمه تامین اجتماعی هستند که بخشی از آنها بدهی‌های بیمه‌ای خود را پرداخت نکرده‌اند.

بدهی 170 میلیارد تومانی کارفرمایان البرزی به تامین اجتماعی

مدیرکل تامین اجتماعی البرزادامه داد: طبق برآوردهای انجام شده کارفرمایان البرز بیش از 170 میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهکار هستند که بخش عمده‌ای ازاین بدهی‌ها به کارفرمایان و صاحبان کارگاه‌های تولیدی و صنعتی مربوط می‌شود.

وی اضافه کرد: تلاش سازمان تامین اجتماعی بر تعامل سازنده با کارفرمایان و کارگاه‌های تولیدی و خدماتی است و برهمین اساس این بستر فراهم شده تا آنها بدهی خود را به صورت اقساطی پرداخت کنند.

بیکاری معضل جدی البرز

وی همچنین ازآماربالای بیکاری و کاهش زمینه‌های اشتغال به عنوان دیگر دل مشغولی‌های مسئولان تامین اجتماعی استان نام برد و گفت: متاسفانه هم اکنون بین جمعیت متقاضی کارو فرصت‌های شغلی موجود دراستان تعادل وجود ندارد.

این مسئول ادامه داد: امروز تعداد زیادی از جوانان تحصیل کرده استان جویای کارهستند ولی متاسفانه نمی‌توانند شغلی متناسب با مهارت‌ها و دانش خود پیدا کنند.

سلامی اضافه کرد: بدون شک وجود آمار بالای بیکاری دراستان تبعات اجتماعی زیادی به همراه دارد که بخشی ازآنها قابل جبران نخواهد بود به همین دلیل هم مردم و هم مسئولین باید دست به دست هم دهند تا بستر اشتغال مناسب دراستان ایجاد شود.

وی یادآورشد: بدیهی است تحقق هدف مذکوربا سخنرانی و ارائه طرح های غیرقابل اجرا محقق نمی‌شود بلکه دراین حوزه باید به وصرت عملی وارد عمل شد.

سلامی در پایان گفت: ‌هم بخش دولتی و هم بخش خصوصی باید داشته‌های خود را به میان بگذارند تا با سرمایه گذاری‌های مناسب و ایجاد واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی فرصت‌های جدید شغلی برای متقاضیان کارفراهم کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار