مزار 74 شهید مسیحی با حضور اسقف اعظم ارامنه تهران و مسئولان مدیریت شهری جنوب شرق تهران در آرامستان ارامنه محله خاورشهر گلباران شد.
کد خبر: ۱۶۰۷۲۰
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۶ 09 January 2016
پیش از ظهر امروز و همزمان با آغازین روزهای سال نو میلادی مزار 74 شهید مسیحی با حضور اسقف اعظم ارامنه تهران و مسئولان مدیریت شهری جنوب شرق تهران در آرامستان ارامنه محله خاورشهر گلباران شد.

محمد موسوی در این مراسم ضمن دیدار و دلجویی از خانواده‌های معظم شهدای ارامنه و طلب صبر و شکیبایی برای آنان اظهار داشت: آرامش و امنیت امروز کشور مدیون ایثار و از خودگذشتگی تمام شهدا از جمله شهدای ارامنه است و ما ضمن قدردانی از فداکاری‌های آنان در حفظ و صیانت از این ارزش‌ها تلاش می‌کنیم.

قائم مقام مدیر شهری جنوب شرق تهران در ادامه به وحدت ادیان در کشور اشاره کرد و افزود: تفاوتی میان مسلمانان و اقلیت‌های دینی به‌ویژه مسیحیت وجود ندارد و استقلال و تمامیت ارضی کشور مدیون خون شهدای مسلمان، ارامنه،کلیمی، زرتشتی و آشوری است.

وی با اشاره به اینکه افتخار می‌کنیم در فضایی نفس می‌کشیم که به بوی شهدا معطر است، ابراز امیدواری کرد که شهدا در روز جزا و حساب ما را شفاعت کنند.

گفتنی است، در ادامه مراسم سبوح سرکیسیان اسقف اعظم ارامنه تهران ضمن خوش‌آمدگویی به مدیران شهری گفت: ارامنه هیچ تفاوتی را با مسلمانان احساس نمی‌کنند و برای مسئولان نظام، روسا و دست‌اندرکاران ارزش و احترام فراوانی قائلند.

وی در ادامه با تاکید بر آیه 169 سوره آل‌عمران «وَلاَ تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُواْ فِی سَبِیلِ اللّهِ أَمْوَاتاً بَلْ أَحْیَاء عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ» افزود: همانطور که در این آیه اشاره شده ما هم معتقدیم شهدا و کسانی که در راه خدا جان داده‌اند زنده‌اند.

سبوح سرکیسیان با اشاره به اینکه شهدای ارامنه متعلق به کل کشور هستند و برای همه عزیزند، خاطرنشان کرد: اقلیت‌های مذهبی در کشور ایران در تمام جایگاه‌ها و رده‌های شغلی فعالند و این نشان دهنده این است که تمام ادیان در ایران آزادانه و برادرانه دست در دست هم به پیشرفت کشور کمک می‌کنند.

اسقف اعظم ارامنه تهران سپس ضمن تشکر از خدمات ارائه شده توسط مدیریت شهری جنوب شرق تهران گفت: از دکتر قالیباف شهردار تهران به جهت توجه و رسیدگی به شهر تهران قدردانی می‌کنیم.

وی در پایان رسیدگی بیشتر به فضای سبز آرامستان را از مسئولان منطقه درخواست کرد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار