رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی گفت: شهروندان باید برای فراگیر کردن مبارزه با شیوع اعتیاد در آذربایجان غربی همکاری کنند.
کد خبر: ۱۶۰۷۰۲
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۴ 09 January 2016

کریم اکبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس ، اظهار داشت: سیاست‌های کلی مبارزه با مواد مخدر در استان با 11 محور از طرف مقام معظم رهبری در سال 1385 ابلاغ شده است که دستگاه‌های اجرایی مختلف و مرتبط با ستاد مبارزه با مواد مخدر باید در زمینه تحقق یافتن این سری امور به طور روزافزون تلاش کنند.

این مسئول با بیان اینکه باید ظرفیت‌های لازم در ابعاد سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برای مبارزه با اعتیاد با همراهی دستگاه‌های اجرایی مختلف فراهم شود، خاطرنشان کرد: مبارزه فراگیر و قاطعانه علیه همه فعالیت‌ها و اقدامات غیرقانونی مرتبط با مواد مخدر اعم از روان‌گردان‌ها و پیش‌سازهای آنها امری لازم و ضروری به شمار می‌رود.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی با اظهار اینکه با همراهی دستگاه‌های اجرایی مختلف باید برای تقویت، توسعه، تجهیز و استفاده فراگیر از امکانات مختلف اعم از انتظامی، نظامی، اطلاعاتی و قضایی برای شناسایی، تعقیب و انهدام شبکه‌های فعال در حوزه اعتیاد اهتمام شود، گفـت: مقابله با عوامل اصلی اشاعه مواد مخدر شکل‌گیری همت جمعی را می‌طلبد.

وی با بیان اینکه برای تقویت ساختار تخصصی مبارزه با مواد مخدر در نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط اهتمام شود، اظهار داشت: برای اثربخشی این سری فعالیت‌ها باید از همکاری اقشار مختلف و شهروندان هم بهره کافی و لازم را برد.

اکبری بر ضرورت اتخاذ راهکارهای پیشگیرانه برای مقابله با تهدیدات و آسیب‌های ناشی از مواد مخدر و روان‌گردان را مورد اشاره قرار داد، گفت: با بهره‌‌گیری از امکانات دولتی و غیردولتی همچنین با تاکید بر تقویت باورهای دینی مردم، اقدامات فرهنگی، هنری، ورزشی و تبلیغی باید برای مقابله با شیوع اعتیاد رفت.

این مسئول با بیان اینکه این سری فعالیت‌ها و به کار بستن راهکارهای مبتنی بر پیشگیری باید در محیط‌های مختلف خانواده، محل کار، مراکز آموزشی، فرهنگی و هنری باید مورد توجه قرار گیرد، اظهار داشت: با استفاده از فعالان عرصه‌های فرهنگی و هنری می‌توان در این زمینه نتایج گسترده و مورد انتظار را به دست آورد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی با اظهار اینکه پدیده شوم و خانمان‌‌سوز اعتیاد بدون جلب همراهی و مشارکت اقشار مختلف مردم از میان برداشته نخواهد شد، خاطرنشان کرد: باید برای جلب همکاری اقشار مختلف در همه زمینه‌ها گام برداشته شود، تا اینکه گام موثری برای مقابله با بلای خانمان‌سوز برداشته شود.

وی به کشف حشیش در ارومیه و انهدام باند تهیه و توزیع مواد مخدر نقده هفته اخیر در راستای مقابله با کسانی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، اشاره و تصریح کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده مقدماتی به مراجع قضایی استان منتقل شده‌اند، تا از این رهگذر نسبت به تصمیم‌گیری مبادرت شود.


مصاحبه اختصاصی سایت خبری و تحلیلی تابناک آذربایجان غربی با سرپرست مرکز علمی-کاربردی دانشگاه صنعتی ارومیه

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار