مدیرکل ثبت احوال هرمزگان گفت: در سال جاری افزون بر 35 هزار جلد شناسنامه مکانیزه در استان صادر شده که این تعداد تا پایان امسال به 50 هزار جلد خواهد رسید.
کد خبر: ۱۶۰۳۹۷
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۳ 09 January 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، مهدی عسکری زاده اظهار داشت: شناسنامه های مکانیزه دارای مزیت های فراوانی نسبت به شناسنامه های قبلی هستند که از جمله آن امکان نیافتن جعل و هرگونه سوء استفاده از این شناسنامه ها است.

وی با بیان اینکه طراحی زیبا، امکان اسکن عکس، افزایش ضریب امنیتی بر روی صفحات شناسنامه و دوام بالا از دیگر مزایای این نوع شناسنامه ها است، افزود: استفاده از لایه محافظ در برگ اول برای حفاظت در برابر خیس شدن و امکان نیافتن دست بردن در هویت نیز از دیگر مزایای شناسنامه های مکانیزه است.

عسکری زاده تصریح کرد: برای اشخاصی که به سن 15 سال رسیده، عکس دار کردن شناسنامه، تغییر اطلاعات سجلی شناسنامه ، برای شناسنامه المثنی و نوزادان تازه متولد شده شناسنامه های جدید و مکانیزه صادر می شود.

وی با اشاره به صدور کارت ملی هوشمند در هرمزگان نیز گفت: از اواخر سال گذشته تاکنون 134 هزار و 340 قطعه کارت ملی هوشمند در استان صادر شده است.
این مقام مسئول بیان داشت: افراد می توانند برای ثبت نام کارت ملی هوشمند به سامانه کارت ملی هوشمند به آدرس NCr.Ir مراجعه و پس از وارد کردن داده ها و ثبت نام اولیه به یکی از ایستگاهای محل کار خود مراجعه و با ارائه مدارک لازم مراحل تکمیلی صدور کارت ملی هوشمند را انجام دهند.

عسکری زاده دارا بودن کارت ملی برای انتخابات پیش رو را مهم دانست و از افرادی که مدارک شناسایی آنها مفقود شده خواست هرچه سریعتر برای صدور مجدد کارت ملی و شناسنامه خود مراجعه کنند.

وی به همکاری مردم با ثبت احوال اشاره کرد و افزود: این همکاری با صداقت و درستی بوده و فرصت محسوب می شود و این دستگاه اجرایی تنها دستگاهی است که از بدو تولد افراد تا پایان حیاتشان با آنها ارتباط دارد.
 
مدیر کل ثبت احوال استان هرمزگان گفت: مسئولان به ایجاد و اهمیت پایگاه جمعیتی در کشور پی برده اند و هم اکنون 150 دستگاه اجرایی در کشور به این پایگاه وصل می باشند و استعلام های خود را از آن می گیرند.

طرح مکانیزه شدن شناسنامه ها، با هدف ارتقای کیفیت مدارک هویتی و دقت نظر در تنظیم اسناد سجلی و سرعت در انتقال داده ها به پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور از نیمه دوم سال 89 در استان هرمزگان آغاز شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار