سرپرست معاونت اقتصادی استانداری همدان از تعیین تکلیف شدن ۹۲ هزار نامه مردمی همدان در سفر ریاست جمهوری خبر داد و گفت: ۷۹۰ طرح اشتغالزایی با ۶۷۰ میلیارد تومان برای دریافت تسهیلات به بانک‌های مشخصی معرفی شد.
کد خبر: ۱۶۰۰۸۲
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۶ 08 January 2016

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری همدان از تعیین تکلیف شدن ۹۲ هزار نامه مردمی همدان در سفر ریاست جمهوری خبر داد و گفت: ۷۹۰ طرح اشتغالزایی با ۶۷۰ میلیارد تومان برای دریافت تسهیلات به بانک‌های مشخصی معرفی شد.

به گزارش تسنیم ، احمد فضلعلی در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان همدان با اشاره به تعیین تکلیف شدن تسهیلات اشتغالزایی سفر ریاست جمهوری به همدان اظهار داشت: در این سفر 850 میلیارد تومان اعتبار به پروژه‌های عمرانی استان همدان اختصاص داده شد که این رقم در طول سال‌های 94 و 95 به صورت 100 درصد تخصیص می‌یابد.

وی افزود: انعقاد تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری برای اجرای 883 میلیارد تومان پروژه در استان همدان از دیگر دستاوردهای سفر دولت تدبیر و امید به همدان بود که اقدامات اجرایی برای سرمایه‌گذاری در میدان بار شهرداری همدان، پتروشیمی، واحد تولید منیزم و پروژه‌های سرمایه‌گذاری شرکت شستا انجام شده است.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری همدان بیان کرد: در سفر ریاست جمهوری به همدان 92 هزار نامه مردمی دریافت شد و بر اساس دسته‌بندی و پالایش نامه‌ها، سهم‌بندی بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات انجام و درخواست‌های مرتبط با دستگاه‌های اجرایی ارسال شد.

وی با بیان اینکه 8 هزار نامه مردمی با درخواست‌های خاص ساماندهی شده است، گفت: 10 میلیارد تومان اعتبار در اختیار صندوق کارآفرینی و امید قرار گرفت، 8 میلیارد تومان اعتبار برای اشتغال خرد و 2 میلیارد تومان برای رفع مشکلات معیشتی مردم اختصاص داده شد.

فضلعلی عنوان کرد: 6 ماه قبل از سفر ریاست جمهوری به همدان یک‌هزار و 134 طرح با یک‌هزار و 320 میلیارد تومان پیشنهاد تسهیلات سرمایه در گردش گزارش شد که طبق بررسی‌ها پرداخت 1200 میلیارد تومان تسهیلات تصویب و نهایی شد.

وی افزود: در این راستا 892 طرح با تسهیلات سرمایه در گردش 500 میلیارد تومانی و 242 طرح با تسهیلات سرمایه ثابت با 680 میلیارد تومان تصویب و مدنظر قرار گرفتند.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری همدان اظهار داشت: در حال حاضر متقاضیان 790 طرح با 670 میلیارد تومان برای گذراندن مراحل مراحل اخذ وام به بانک‌های مشخص معرفی و مراجعه کردند، 138 طرح با 68 میلیارد تومان به چند بانک معرفی شده است و 206 طرح با 480 میلیارد تومان تسهیلات نیز به هیچ بانکی معرفی نشده است.

وی از اختصاص 230 میلیارد تومان اعتبار به پروژه سد گرین نهاوند خبر داد و افزود: در حال حاضر این تسهیلات از محل منابع داخلی بانک‌ها جذب می‌شود و به دنبال اختصاص خط اعتباری ویژه‌ای در بانک‌ها برای تسریع در پرداخت تسهیلات سفر ریاست جمهوری هستیم.

فضلعلی ابراز کرد: از محل صندوق نوآوری و شکوفایی نیز منابع جدیدی در قالب سرمایه در گردش و ثابت برای شرکت‌های دانش‌بنیانی که خدمات و کالای تولیدی آنها قابلیت صادراتی دارد، اختصاص می‌یابد که 70 درصد ارزش کالای صادراتی تسهیلات با نرخ سود 14 درصد پرداخت می‌شود.

وی گفت: اشتغال و بیکاری از مهمترین دغدغه‌های مسئولان نظام است و باید نرخ بیکاری کاهش یابد و در این راستا باید نرخ بیکاری در استان همدان به زیر 7 درصد برسد و زمینه اشتغال فارغ‌التحصیلان فراهم شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار