از سلسله نشست های به اشتراک گذاری کتاب های خوانده شده؛
نشست کتاب خوان شهرستان سرعین با حضور رباب عزیزخانی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان، ناصری فرماندار این شهرستان و جمعی از مسئولان، کتابدارن، فرهنگ دوستان، دانشجویان و علاقمندان به کتاب در سالن همایش مجتمع قهوه سوئی سرعین برگزار شد.
کد خبر: ۱۵۹۸۰۹
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۲ 07 January 2016

دویست و نود و نهمین نشست از سلسله نشست های به اشتراک گذاری کتاب های خوانده شده، سه شنبه 15 دی ماه 94 با حضور کتابداران، نویسندگان، اهالی رسانه و فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی در سالن همایش مجتمع قهوه سوئی سرعین برگزار شد.

برگزاری دویست و نود و نهمین نشست کتاب خوان در سرعین

به گزارش تابناک اردبیل، در نشست کتاب خوان شهرستان سرعین که با حضور رباب عزیزخانی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان، ناصری فرماندار این شهرستان و جمعی از مسئولان، کتابدارن، فرهنگ دوستان، دانشجویان و علاقمندان به کتاب برگزار گردید، 10 نفر از کتاب خوانان در یک محیط پرشور فرهنگی، به ارائه خلاصه ای از کتاب های خوانده شده خود پرداختند:

داور نصرتی، مسئول کتابخانه عمومی حضرت ولیعصر(عج) سرعین، با ارائه کتاب «جنگ میهنی ایرانیان در چالدران» در حوزه تاریخ، نخستین کتاب خوان این نشست بود. این کتاب نوشته نصرالله فلسفی با مقدمه استاد سعید نفیسی و نشر هیرمند بوده و به جنگ نابرابر شاه اسماعیل صفوی در برابر سلطان سلیم عثمانی و رویدادهای تاریخی جنگ چالدران میپردازد.

مسلم احمدی، فعال فرهنگی، با ارائه کتاب «از مباهله تا عاشورا» نوشته محمد امینی گلستانی و نشر سپهر، دومین کتاب خوان این نشست بود. این کتاب در حوزه دین تألیف شده و به مباهله پیامبر اکرم(ص) با علمای نجران و نتایج حاصل ازآن و نیز رفتار مسلمانان درطول زندگی پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) می پردازد.

رضوان راحلی، فعال فرهنگی و از قاریان ممتاز استان، با ارائه کتاب «نگاهی به اعجاز زیبائی قرآن» نوشته رضا بابایی و نشر کانون اندیشه جوان، سومین کتاب خوان این نشست بود. این کتاب، نکات جالب توجهی در خصوص اعجازهای کلامی و سمعی قرآن کریم را در بر داشته و آهنگهای موسیقایی قرآن و چندلایگی معانی و مفاهیم این کتاب آسمانی را مورد اشاره قرار می دهد.

رحیم اسداللهی ، شاعر و نویسنده اهل سرعین نیز با ارائه کتاب «گزیده غزلیات شهریار» چهارمین کتاب خوان نشست بود. این کتاب، تألیف یدالله عاطفی و نشر نگاه بوده و در متن خود، زندگی مرحوم استاد شهریار و گزیده ای از غزلیات ایشان را در بر دارد.

محرم ارشد، معاون فرماندار شهرستان سرعین، با ارائه کتاب «پدر شصت دقیقه ای» در حوزه خانواده و سبک زندگی، به عنوان پنجمین کتاب خوان در نشست شرکت نمود. این کتاب، نوشته راب پارسونز،ترجمه حسین مسنن فارسی و نشر پیدایش بوده و از آثار ویژه پدران جوان است و به نحوه صحیح برخورد با فرزندان و تربیت مناسب آنها میپردازد.

بهزاد رحیمی، فعال فرهنگی اهل سرعین نیز با ارائه کتاب «جادوی فکر بزرگ» نوشته د.شوارتز، ترجمه ژنا بخت آور و نشر فیروزه در حوزه روانشناسی، ششمین کتاب خوان نشست بود. در این کتاب نویسنده سعی کرده است کار آفرینی با استفاده از بکار گیری خلاقیت های ذهنی افراد موفق را یادآور شده و ایده کارهای بزرگ نتیجه افکار بزرگ را تبیین کند.

همچنین، موسی فدایی، شاعر و فعال ادبی با ارائه کتاب «دیوان ناصر خسرو»، هفتمین کتاب خوان حاضر در نشست بود. کتاب مذکور نشر علم بوده و در برگیرنده زندگینامه، احوالات و سروده های حکیم ناصر خسرو میباشد.

امین جاهدی، فعال فرهنگی، با ارائه کتاب «آموزش مهارتهای اجتماعی» در حوزه روانشناسی، هشتمین کتاب خوان نشست بود. این کتاب، در خصوص نحوه برخورد با بیماران روانی با تکیه بر بهداشت عمومی توسط رابرت بکر به نگارش در آمده و با ترجمه توسط شر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وارد بازار نشر شده است.

برگزاری دویست و نود و نهمین نشست کتاب خوان در سرعین

آهو صبوری، دانش آموز اهل شهرستان سرعین نیز با ارائه کتاب «بابای بچه ها»، نهمین کتاب خوان نشست بود که با ارائه خود، داستانی جذاب را برای کودکان حاضر در نشست قصه خوانی کرد.

و در نهایت، حجت الاسلام قاسم اسدی، روحانی و از فعالان فرهنگی، با ارائه کتاب «جوان و آرامش» در حوزه خانواده و ازدواج، به عنوان دهمین کتاب خوان با ارائه خود پرداخت. این کتاب انتشارات بوستان کتاب بوده و در خصوص سفارش جوانان به ازدواج و آیات و احادیث مرتبط توسط محمد سبحانی نیا به نگارش درآمده است.

برگزاری دویست و نود و نهمین نشست کتاب خوان در سرعین

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار