مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از پرداخت تسهیلات با نرخ بهره پایین به منظور بهسازی و احیای 2 هزار و 500 واحد مسکونی در بافت های فرسوده این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۵۹۷۷۳
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۵ 07 January 2016
به گزارش ایرنا، خلیل محبت خواه چهارشنبه شب در جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان اردبیل گفت: بانک مسکن 50 هزار مورد تسهیلات پرداخت می کند که با مشارکت مدنی سود تسهیلات در 2 سال اول 14 درصد و 10 سال پس از آن 11 درصد است.
وی افزود: اگر مبحث انرژی نیز در ساخت و سازها رعایت شود، 2 درصد نیز سود کاهش یافته و به 9 درصد خواهد رسید که این فرصت خوبی است و باید در 2 ماه آینده سهمیه استان اردبیل به طور کامل جذب شود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل بیان کرد: 500 میلیون ریال به ازای هر واحد مسکونی در کلان شهرها، 400 میلیون ریال در شهرهای با جمعیت 200 هزار نفر و در شهرهای کوچکتر 300 میلیارد ریال پرداخت می شود.
او اضافه کرد: در گذشته به حاشیه شهرها توجه می شد اما سند ملی راهبردی بهسازی و توانمند سازی بافت های فرسوده با تصویب هیات دولت در سال گذشته بافت های فرسوده، تاریخی، روستایی و ناکارآمد مثل زندان ها را نیز مورد توجه قرار می دهد.
محبت خواه عنوان کرد: شهری مانند اردبیل 957 هکتار بافت فرسوده دارد که 94 هکتار آن بافت تاریخی است و حدود 15 درصد مساحت شهر را شامل می شود.
وی گفت: بافت های فرسوده این استان بیش از میانگین کشوری بوده و تا فروردین سال گذشته 9.2 درصد آن به مساحت 128 هکتار احیا شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: طرح احیای بافت های فرسوده چهار شهر اردبیل، پارس آباد، خلخال و از جمله مطالعه 90 هکتار از 93 هکتار بافت فرسوده مشگین شهر برای اجرا به شهرداری ها ابلاغ شده که باید با تلاش بیشتر انجام دهند.
او بیان کرد: چهار هزار و 700 مورد تسهیلات احداث پیش تر پرداخت و تا آبان ماه سال جاری نیز یک هزار و 942 واحد به بانک عامل معرفی شده است.
محبت خواه همچنین گفت: پایگاه اطلاع رسانی مجازی برای نام نویسی جهت دریافت تسهیلات برای بهسازی بافت های فرسوده از 16 دی ماه دوباره راه اندازی شده و اافراد می توانند برای برخورداری از این فرصت، به آن مراجعه کنند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار