مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری یزد گفت: در جلسه کمیته اجرایی طرح مشارکت با حضور کارشناسان کشوری 18 طرح از روستاهای یزد به تصویب اعضا رسید.
کد خبر: ۱۵۹۴۰۳
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۱ 07 January 2016

به گزارش تابناک یزد،هادی مقیمی گفت: جلسه کمیته اجرایی طرح مشارکت مردم در راه اندازی واحدهای تولیدی مستقر در روستاها به منظور جمع بندی طرح های مصوب در کمیته اجرایی برگزار شد.

وی افزود: در این هیات اعزامی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور و صندوق کارآفرینی امید حضور داشتند.
مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری یزد یادآور شد: هیأت اعزامی از مرکز روز سه شنبه علاوه بر بازدید از روستاها از نزدیک در جریان پیشرفت طرح های مشارکت مردم در راه اندازی واحدهای تولیدی مستقر در روستاهای استان یزد خواهند گرفتند.
مقیمی اضافه کرد: آنها در این مدت طرح های مشارکتی بخش های گاریزات، نیر، بخش مرکزی تفت، مرکزی مهریز، زارچ، مرکزی اشکذر، مرکزی میبد، مرکزی ابرکوه، مرکزی بافق و مرکزی بهاباد را بازدید کردند.
به گفته وی، طرح مشارکت مردم در راه اندازی واحدهای تولیدی مستقر در روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته در راستای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر نقش آفرینی مردم و همه فعالان اقتصادی طراحی شده است.
این مسئول اضافه کرد: همچنین این طرح به منظور مشارکت حداکثری آحاد جامعه در فعالیتهای اقتصادی و گسترش همکاری های جمعی به منظور افزایش تولید، اشتغال و ارتقاء درآمد روستاییان و عشایر در اجرای حمایت های مقرر در ماده 4 آیین نامه اجرایی ماده 194 قانون برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران اجرا شده است.
وی یادآور شد: در طرح یاد شده دولت به میزان چهار برابر آورده روستاییان، تسهیلات با کارمزد سه درصد واگذار می کند که برای روستاهای مرزی این تسهیلات 9 برابر آورده روستائیان و با کارمزد صفر است و این تسهیلات با بازپرداخت دو سال دوران مشارکت، یک سال تنفس و از سال چهارم به مدت پنج سال انجام می شود.
مدیرکل امور روستایی استان یزد ایجاد اشتغال پایدار، جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها ،توسعه و رونق بخشی روستاها را از مهمترین اهداف طرح مشارکت برشمرد و افزود: این طرح در قابل تشکیل شرکت های تعاونی با مشارکت روستانشینان قابل اجراست و از تسهیلات کم بهره برخوردار خواهد بود.
از جمعیت یک میلیون و 60 هزار نفری استان یزد نیز در حال حاضر تنها حدود 18 درصد در 1143 روستای استان ماندگار شده اند که برخی از این روستاها به لحاظ بافت تاریخی دارای جذابیت های منحصر بفردی است.
از این تعداد روستاها نیز 1025روستا دارای سکنه دائمی و 118روستا سکنه فصلی دارند که در 703 روستا جمعیت زیر 20 خانوار ساکن است و حتی در 465 روستا از تعداد یاد شده تنها یک تا چهار خانوار جمعیت زندگی می کنند و در بقیه روستاها که 440 روستاست جمعیت خانوارها بیش از 20خانوار است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار