مدیر کل راه آهن استان فارس گفت: قطار فارس در 9 ماه امسال در بحث تناژ بارگیری و حمل بار 72 هزار و 343 تن بار جابه جا کرده است که این میزان در سال گذشته 58 هزار و 323 تن بوده و نسبت به این مدت 24 درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۱۵۸۶۹۸
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۳ 06 January 2016
تابناک فارس به نقل از ایرنا:مهرداد انصاری بیان کرد: تعامل مثبت و سازنده ای بین صنایع استان با راه آهن فارس وجود دارد و در حال حاضر آمادگی کامل برای حمل بار به تمام نقاط کشور و آسیای میانه با بهره گیری از خطوط ریلی و واگن های مجهز و سرپوشیده در استان فارس وجود دارد.
وی افزود:بارهای با حجم بالا به وسیله حمل و نقل ریلی از استان فارس به تمام نقاط کشور و درمسیر هایی که خط ریلی دارد برای خارج از کشور ارسال می شود.
انصاری اظهارداشت: کالاهایی از جمله محصولات کارخانه خودروسازی استان به شهرهای داخل کشور،حمل محصولات کارخانه سیمان لامرد برای تاجیکستان،کاشی حافظ به ترکمنستان، صادرات خرما و مواد غذایی به تاجیکستان- قزاقستان و آسیای میانه با واگن های مدرن ومجهر راه آهن انجام شده است.
وی اضافه کرد:همچنین در 9 ماه اول امسال قطار فارس در بخش مسافری بیش از 400 هزار نفر مسافر جابه جا کرده است که نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.
او ادامه داد: به دلیل نرخ مناسب، امنیت و ایمنی سفر از طریق خطوط ریلی و خدمات مناسبی که راه آهن در بخش مسافری ارائه می دهد استقبال مردم از قطار در استان فارس بسیار زیاد است طوری که تمام قطار ها با تکمیل ظرفیت و ضریب اشغال کامل حرکت می کند.
انصاری عنوان داشت: در حال حاضر قطار از استان فارس هفت روز هفته به تهران و بالعکس با ظرفیت 400 نفر و در مسیر مشهد و بالعکس به صورت یک روز در میان و با ظرفیت حدود 500 نفر برقرار است.
مدیر کل راه آهن فارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات انجام شده راه آهن فارس در فصل زمستان گفت: بارش برف در برخی ازمناطق استان وجود دارد که با برنامه ریزی های انجام شده مانع از بروز اختلال در تردد قطار در فارس شده است.
وی از جمله این اقدامات راه آهن استان فارس برای مقابله با بحران های احتمالی و شرایط جوی در فصل سرما را تجهیز قطار نجات، بازدید های کمسیون فنی و رفع نواقص احتمالی، تعیین شیفت ویژه کشیک شبانه و روزهای تعطیل، لایه روبی پل ها و دهانه ورودی تونل ها، تقویب خاکریزها و هدایت آبهای سطحی به داخل آبروب ها، استقرار اکیپ های عملیاتی و آمادگی کامل ماشین آلات عنوان کرد.
انصاری افزود: نمی گذاریم تردد با قطار در استان فارس با مشکل جدی و شرایط ویژه روبرو شود و حتی یک دقیقه توقف داشته باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار