معاون اجتماعي استان لرستان :
معاون اجتماعي لرستان گفت: تعامل مثبت با سازمان محيط زيست وسازمان هاي مردم نهاد رمز موفقيت پليس است.
کد خبر: ۱۵۸۲۹۴
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۹ 05 January 2016
به گزارش خبرنگار تابناک از لرستان، "رضا شير اوژن" در ديدار با مدير کل محيط زيست استان لرستان، اظهار داشت: نيروي انتظامي به سهم خود تا به امروزه در راه حفظ محيط زيست گام هاي اساسي برداشته و در جلوگيري از تخلفات محيط زيستي با سازمان هاي متولي همکاري نموده است.

وي در ادامه به موضوع امنيت پرداخته و آن را يک مقوله چندوجهي و داراي ابعاد اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي و به ويژه محيط زيستي دانست و گفت: بيشتر صاحبان انديشه توليد امنيت و حفاظت از آن را در حفظ منابع طبيعي و محيط زيست مي دانند.


سرهنگ" رضا شير اوژن " تصريح کرد: علت اينکه اکثر صاحب نظران براهميت محيط زيست تأکيد دارند اين است که منابع طبيعي محل توليد غذا، مسکن و ديگر نيازهاي جامعه است و چنانچه آلودگي محيط زيست اعم از آلودگي هاي آبي، زميني و آلودگي هوا وجود داشته باشد مقوله امنيت تحت شعاع قرار گرفته و احساس امنيت در جامعه کاهش مي يابد.

سرهنگ "رضاشيراوژن" در ادامه اين ديدار بيان داشت: در جامعه اي که منابع آلوده و هواي آلوده داشته باشد مردم احساس امنيت نمي کنند، براي مثال وقتي منابعي که محل معاش مردم هستند از بين مي روند مردم براي امرار معاش به ناچار به حاشيه شهرها پناه مي برند که حاشيه نشيني امروزه يکي از معضلات جدي ما در حوزه امنيت است.

معاون اجتماعي افزود: از اين رو نيروي انتظامي به ويژه معاونت اجتماعي وظيفه خود مي داند که با هم انديشي و تعامل سازنده با ديگر سازمان ها به سهم خود در حفظ محيط زيست و منابع طبيعي کوشا باشد.

وي در ادامه گفت: يکي از مواردي که به اين نيرو کمک مي کند تا در رسالت خود موفق باشد تعامل مثبت با محيط زيست و سازمان هاي مردم نهاد محيط زيستي است، به همين منظور کارگاه مشارکتي معاونت اجتماعي با همکاري سازمان محيط زيست در آينده نزديک برگزار خواهد شد.

در اين ديدارمدير کل محيط زيست استان لرستان حرکت سازنده نيروي انتظامي در بحث تعامل با نهادها و سازمان ها بسيار اثربخش و باعث پيشبرد اهداف نظام مقدس جمهوري اسلامي مي باشد.

مهندس "مهرداد فتحي بيرانوند" در ادامه به ظرفيت هاي زيستي در لرستان اشاره کرد و گفت: لرستان يکي از استان هاي بي نظير از لحاظ محيط زيست بوده و اين بستر مناسب با وجود امنيت مطلوب مي تواند باعث رشد و توسعه استان شود.

مدير کل محيط زيست استان لرستان با اشاره به اينکه لرستان محل مناسبي براي وجود توريسم مي باشد، گفت: کليه دستگاه هاي استان با بکارگيري امکانات مي بايست زمينه اين شغل سودآور و اشتغال زا را در استان فراهم نمايند.

در اين ديدار مهندس "فتحي بيرانوند" نقش نيروي انتظامي را در بخش سخت افزاري (برخورد با متخلفين محيط زيستي) و از طرفي پيشگيري از جرائم بسيار موثر و قابل تقدير دانست و گفت: امروز همکاري هاي
فکري و عملي پليس توانسته لرستان را به عنوان استاني امن معرفي نمايد.

لازم به ذکر است ، در اين ديدار سرکار خانم مهندس الهام برنا، معاونت مشارکت هاي مردمي اداره کل محيط زيست استان و علي دادور، رئيس اداره اطلاع رساني معاونت اجتماعي پليس استان نيز حضور داشتند.


تعامل دستگاه قضا و پليس باعث ايجاد امنيت واحساس امنيت در جامعه

فرمانده انتظامي شهرستان دوره چگني ، گفت : تعامل دستگاه قضايي و پليس باعث ايجاد امنيت واحساس امنيت در جامعه مي شود.

سرهنگ " يارالله عبدي " درديدار با رييس دادگستري دوره چگني ، كه جمعي از كاركنان اين فرماندهي نيز حضور داشتند ، نقش تعاملي دستگاه قضا با نيروي انتظامي در جهت پيشبرد اهداف سازماني وايجاد توليد امنيت واحساس امنيت رواني را در جامعه موثر دانسته وپيشگيري وضعي رادر جامعه توسط نيروي انتظامي مثمر ثمر خواند.

وي مشاركت سازمان هاي مردم نهاد در پيشگيري از جرائم را مهم دانست وخاطرنشان كرد : اقدامات مبارزه با جرائم نيازمند تعامل و تشريك مساعي ناجا با دستگاه قضايي است.

"عبدي" افزود: دونعمت هستند كه هميشه بصورت مجهول در جامعه هويدا مي گردند كه همان سلامت وامنيت مي باشند.

"اكبررشيدي"رييس دادگستري دوره چگني ضمن تقدير از عملكرد مجموعهانتظامي اين شهرستان ، امنيت مطلوب بوجود آمده را مرهون زحمات بي وقفه فرمانده وكاركنان تحت امر وي دانست.

رييس دادگستري دوره چگني ، با بيان اين مطلب كه امنيت در شهرستان روبه رشد بوده ، گفت : عزم واراده و همدلي و همفكري قابل تحسين پليس و دستگاه قضايياين شهرستان موجب رضايت مردم شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار