با تلاش ماموران پلیس فتا اتفاق افتاد
رئیس پلیس فتا البرز از دستگیری شخصی که با هدف ازدواج و پیشنهاد سرمایه‌گذاری در فضای مجازی اقدام به 3 میلیارد و 70 میلیون ریالی کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.
کد خبر: ۱۵۷۵۴۲
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۶ 04 January 2016
محمد اقبالی گفت: در پی مراجعه زن جوانی به پلیس فتا و اعلام شکایت مبنی بر اینکه از سوی فردی به بهانه سرمایه‌گذاری در خرید و فروش ارز و سودآوری در این زمینه مورد کلاهبرداری 70 میلیون ریالی قرار گرفته است، بررسی موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس فتا البرز قرار گرفت.
وی افزود: بنا به اظهارات شاکی، وی مدتی پیش از طریق فضای مجازی با شخص جوانی آشنا شده که پس از مدتی از زمان آشنایی‌شان به او پیشنهاد ازدواج می‌دهد که با موافقت زن جوان و جلب اعتماد وی با پیشنهاد  سرمایه‌گذاری و فعالیت در خرید و فروش ارز الکترونیکی در سایت اینترنتی که توسط وی بارگذاری شده بود؛ مالباخته ترغیب می‌شود که با واریز مبلغ 70میلیون ریال به حساب سایت مذکور در سود حاصله شریک شود.
این فرمانده ارشد انتظامی تصریح کرد: زن جوان پس از گذشت چند روز از واریز پول زمانی که جهت خرید ارز به سایت مذکور مراجعه می‌کند متوجه می‌شود که پیشنهاد خواستگارش واقعی نبوده و یک دام کلاهبرداری بوده است برای اغفال افراد ساده‌لوحی که به آسانی فریب دغل بازی برخی افراد را می‌خورند.
اقبالی افزود: کارشناسان این پلیس بلافاصله وارد عمل شده و پس از تایید اظهارات شاکی، با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی موفق به یافتن سایت اینترنتی شدند که پس از اغفال افراد به ثبت نام در سایت مذکور جهت واریز مبلغی وجه نقد و دریافت ارز الکترونیکی از ارائه ارز خودداری می‌کند.
رئیس پلیس فتا استان البرز تصریح کرد: در ادامه ماموران پلیس فتا با بررسی و ردزنی‌های فنی؛ گرداننده سایت را به همراه همدستش در یک عملیات غافلگیرانه در کرج  دستگیر کردند.
اقبالی گفت: متهمان دستگیر شده در بازجویی‌های ماموران به جرم خود مبنی بر کلاهبرداری از دختران دم بخت به بهانه ازدواج و اقدام به طراحی سایت خرید ارز الکترونیکی اعتراف و با این شیوه تاکنون مبلغ 3 میلیارد و 70 میلیون ریال از افراد متعدد در سراسر کشور از جمله استان‌های فارس، اصفهان، خراسان رضوی، خوزستان، البرز، تهران و... کلاهبرداری کرده‌اند.
متهمان دستگیر شده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار