کد خبر: ۱۵۶۹۵۵
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۳ 03 January 2016


معاون خدمات شهری شهرداری کرج با بیان اینکه در شرایط کنونی 500 تن از زباله های این شهر تبدیل به کمپوست می شود افزود : تقاضا نسبت به تولید کم است و بازار خوبی در داخل کشور برای آن وجود ندارد .

حسن مدیر روستا روز یکشنبه در حاشیه برگزاری ششمین همایش شهر ایده آل در مورد مشکلات شهر کرج در حوزه مدیریت پسماند ، ترافیک و آلودگی هوا به خبرنگار ایرنا گفت : استان البرز ، استان 31 به مرکزیت کرج و در فهرست کلان شهرهایی است که رشد سرانه جمعیتی آن بیش از سه درصد است که به تناسب جمعیت ،تقاضای مردم در حوزه های خدمات شهری بیشتر شده است .

وی اضافه کرد : دستگاه های خدمات رسان از جمله شهرداری نسبت به استانداردها عقب هستند اما در عین حال شهرداری به کمک شورای اسلامی شهر و دستگاه های اجرایی همچون استانداری و فرمانداری اقدام های خوبی را درحد توان خود انجام داده است .

مدیر روستا اظهار داشت : درحوزه توسعه فضای سبز هزاران هکتار و همچنین کمربند شهری که برای آن پیش بینی شده در دست اقدام است .

وی در مورد حمل و نقل عمومی در این استان گفت : متاسفانه در این بخش ، اعتبار ،امکانات و تجهیزاتی که قرار بود برای توسعه ناوگان حمل و نقل و قطار شهری باید اختصاص می یافت محقق نشده است ، اگر اعتبارات در حد مطلوب و به موقع به دست دستگاه های اجرایی برسد طرح های مورد نیاز به بهره برداری خواهد رسید .

معاون خدمات شهری کرج ،پسماند زباله های شهری در کرج را بیش از یک هزار تن اعلام کرد وگفت : اقدام هایی برای پسماندها به لحاظ علمی و فنی و متناسب با فناوری های روز در حال اجراست .

مدیر روستا در مورد باز یافت زباله ها نیز گفت : 500 تن به صورت کمپوست در کارخانه انجام می شود وخط دوم نیز با ظرفیت 250 تن در دست اقدام است که با بهره برداری از آن ، نزدیک به 750 تن از زباله های کرج به صورت کمپوست خواهد شد اما بازار خوبی برای آن در کشور وجود ندارد و تقاضاهای کمی نسبت به تولید کارخانه ها داریم .

وی اضافه کرد : برای صادرات کمپوست ،به ساز و کار و روند جدید با توجه به استانداردهای بین المللی نیاز داریم .

معاون خدمات شهری استان البرز در مورد وضعیت زباله های بیمارستانی و عفونی در این استان به ایرنا گفت : اقدام های خوبی در این زمینه انجام شده است، یکی از تعهدات بیمارستان ها این است که زباله های خود را بی خطر کنند و پس از آن برای دفن و امحا به شهرداری ها تحویل دهند که هم اکنون در حال انجام است .

وی ویژگی شهر ایده آل را توجه به محیط زیست و داشتن محیطی زیستی سالم دانست و گفت : در این زمینه و سایر مسائل شهری نیازمند مشارکت مردمی هستیم .

مدیر روستا در مورد رفع آلودگی شهری و اقدام های کارشناسی گفت : توجه به حمل و نقل عمومی بسیار مهم است و رفع مشکلات آن از توان شهرداری و دستگاه های خدمات رسان به تنهایی خارج است ، دولت باید در این زمینه ورود کند ، تقویت حمل و نقل عمومی کاهش تردد خودروهای شخصی و به دنبال آن کاهش آلودگی هوا را بدنبال دارد .

کمپوست کودی است که از بازیافت مواد ارگانیک (مواد زائدی که ازگیاهان و حیوانات برجای می ماند) به دست می آید و از آن در باغبانی و کشاورزی به عنوان تقویت کننده خاک استفاده می شود.

ششمین همایش دو روزه و ششمین نمایشگاه چهار روزه شهر ایده آل امروز به کار خود پایان می دهد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار