شاعرانی که میهمان سادگی منزلی ولایت پرور شدند
جمعی از شعرا و ادب‌دوستان در شب شعر «سپندوار» با شعار «فاطمیه فصل بیعت با علی‌ست» در حسینیه آیت الله خامنه‌ای مشهد مقدس به استقبال دیدار بهارانه با رهبری آمدند.
کد خبر: ۱۵۶۶۸
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۴ 20 March 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی، این شب شعر مردمی که شب گذشته با حضور پر شور شعرا، ادب دوستان، مسؤولان واقشار مختلف مردم در محل حسینیه آیت الله سیدجواد خامنه ای(پدر رهبر معظم انقلاب) برگزار شد حدود 40 تن از شعرا سروده های ولایی شان را خوانده و نثار قدوم با برکت ولی امر مسلمین جهان نمودند.
حسن مطلع این آیین شاعرانه با حلاوت تلاوت آیاتی از کتاب وحی توسط قاری و شاعر نوجوان سید حمزه موسوی به کام‌ حاضران نشست و محفل منور شد.
امیر برزگر خراسانی، محمد جواد غفورزاده(شفق)، غلامرضا شکوهی، محمد علی سالاری، حجت الاسلام موسوی تبتی(شاعر پاکستانی)، حجت الاسلام علوی افشان (از افغانستان)، حجت الاسلام موسوی، حجت الاسلام صفری زرافشان، سید حسین سیدی، سید ابوالفضل و سید حسن مبارز از جمله شاعرانی بودند که در این آیین شاعرانه به شعرخوانی پرداختند.
همچنین آقایان بیت الله جعفری از ارومیه ، جواد حسامی از چناران، رضا رضایی، جلیل فخرایی، سید مسلم موسوی، محسن تیموری ، هاشم شکوهی ، غلامرضا غلامپور ، علی حاتمی،مجتبی اصغری، ابوالفضل عصمت پرست، سعید تقی نیا، مجتبی ابوالقاسمی ، علی اصغر فرزقی (کیان)، خدابخش صفادل ،  و خانمها صباغ ، الهه بیان مختاری، مریم عمارلو، فاطمه اربابی ،سهیلا قربانی نیز شعرهایشان را قرائت کردند.

همچنین حجت الاسلام علی عدالتی مجد، دبیر شب شعر سپندوار در این مراسم گفت:  شب شعر مردمی «سپندوار» برای چهارمین سال متوالی در استقبال از سفر نوروزی رهبر معظم انقلاب به مشهد برگزار می شود که شاعرانی از استان های خراسان، آذربایجان غربی و کشورهای پاکستان وافغانستان در این برنامه به شعرخوانی پرداختند.

دبیر انجمن ادبی دعبل خزاعی مشهد افزود: به دلیل تقارن برنامه با ایام فاطمیه، مضامین اشعارافزون  بیانات رهبری در خصوص سبک زندگی و سایر امور اجتماعی، سیاسی و بین المللی، در خصوص شهادت حضرت زهرا(س) نیز هست.

حجت الاسلام عدالتی مجد خاطرنشان کرد: نام این شب شعر از بیت نخست شعری که رهبر معظم انقلاب در رثای امام زمان(عج) سروده اند(دلم قرار نمی گیرد از فغان بی تو/ سپندوار ز کف داده ام عنان بی تو) گرفته شده که مورد استقبال بسیار شعرا و اهل ادب قرار گرفته است.

به گفته وی، این امر همچنین مبیّن خط مشی انجمن ادبی دعبل و شب شعر سپندوار مبنی بر معیارهای شعر فاخر از نگاه رهبر معظم انقلاب است.

حسن ختام این مراسم شعرخوانی ولایی که با حضور آیت الله محرابی از یاوران دیرین رهبر معظم انقلاب اسلامی دایر بود با بازدید از بیت پدری رهبر فرزانه ( منزل حضرت آیت الله سید جواد خامنه‌ای ) همراه بود که سادگی و صفای این خانه ولایت پرور دیدنی بود.

شایان ذکر است انجمن ادبی «دعبل خزاعی» از سال 1385 توسط حجت الاسلام عدالتی مجد با همراهی جمعی از شعرا و طلاب حوزه علمیه خراسان در مشهد شکل گرفت و تاکنون بیست شب شعر و کنگره سراسری شعر به همت این انجمن در مشهد برگزار شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار