رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: از زمان شیوع بیماری آنفلوآنزا تا کنون هیچ موردی از ابتلا و یا مرگ و میر مردم استان ناشی از این بیماری مشاهده و گزارش نشده است.
کد خبر: ۱۵۴۹۱۴
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۷ 31 December 2015
به گزارش تابناک ایلام،دکتر علی دلپیشه اظهار کرد: هرچند تعداد زیادی از مراجعه کنندگان استان دارای علایم بیماری آنفلوآنزا بوده اند و برخی نیز به واحدهای قرنطینه ای اعزام شده اند، اما پس از مداوا و گذراندن دوره درمان از بیمارستان مرخص شده اند.
وی افزود: همه کادر درمانی و بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی در تمام نقاط استان برای پیشگیری،مقابله و کنترل این بیماری کلیه امکانات خود را بسیج کرده اند.
دلپیشه به عموم مردم استان اطمینان خاطر داد در صورت مشاهده هرگونه علایم حاد این بیماری یا مرگ و میر ناشی از آن به طور حتم از طریق مراجع رسمی و رسانه های معتبر اطلاع رسانی های لازم انجام می گیرد.
وی ضمن توصیه به شهروندان برای رعایت نکات بهداشتی و فردی، از آنها خواست آرامش خود را حفظ کرده و به شایعات منتشر شده در فضاهای مجازی و نقل قول های فاقد منبع معتبر بی اعتنا باشند و از تکثیر این شایعات بپرهیزند.
آنفلوانزا H1N1 بیماری حاد تنفسی است که به صورت واگیر از فردی به فرد دیگر انتقال می یابد و شروع آن بطور ناگهانی اتفاق می افتد و جزو آنفلوانزاهای فصلی و معمولی در کشور است  که امسال به علت اربعین حسینی و حضور چندمیلیونی زائران ایرانی در عراق، به وضعیت طغیان رسید و نخستین نمونه های مرگ و میر آن در استان های کرمان و سیستان و بلوچستان و سپس برخی دیگر از استان های کشور مخابره شد.
به گفته رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا کنون 112 نفر بر اثر آنفلوآنزای فصلی در کشور از ابتدای مهر ماه تا کنون در استان های مختلف کشور جان خود را از دست داده اند./ز

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار