مدیرکل محیط زیست استان همدان گفت: نخستین همایش ملی مدیریت کشاورزی با کاربرد الگوی زراعی ۶ اسفند ماه امسال در دانشگاه بوعلی‌سینا برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۵۴۸۹۳
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۱ 31 December 2015

مدیرکل محیط زیست استان همدان گفت: نخستین همایش ملی مدیریت کشاورزی با کاربرد الگوی زراعی ۶ اسفند ماه امسال در دانشگاه بوعلی‌سینا برگزار می‌شود.

به گزارش تسنیم ،احمد محمدی اظهار داشت: نخستین همایش ملی مدیریت کشاورزی با کاربرد الگوی زراعی با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان برگزار می‌شود که 22 نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه بوعلی‌سینای همدان به عنوان اعضای کمیته هیئت علمی این همایش فعالیت میکنند.

وی افزود: این همایش با همکاری و هماهنگی دانشگاه بوعلی‌سینا، اداره کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری همدان، شرکت آب منطقه‌ای استان، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی و شرکت آب و فاضلاب روستایی استان همدان برگزار می‌شود.

مدیرکل محیط زیست استان همدان بیان کرد: شناخت منابع محیط، زراعت و الگوی زراعی، آبیاری، خاک، آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز، ماشین‌آلات، بیوتکنولوژی و مدیریت پسماندها و ضایعات از محورهای پیش‌بینی شده در این همایش است.

وی گفت: براساس اعلام دبیر اجرایی همایش، دانشجویان، کارشناسان، اساتید دانشگاه‌ها و صاحبنظران می‌توانند مقالات مرتبط با محورهای همایش را تا 20 بهمن ماه امسال به دبیرخانه همایش ارسال کنند و شرکت‌کنندگان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت www.1agri.ir مراجعه کنند.

محمدی با بیان اینکه افزایش راندمان تولید محصولات کشاورزی به محیط زیست و منابع آبی و خاکی را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد، عنوان کرد: میزان فرسایش خاک در کشور ما 10 برابر متوسط جهانی استو بیش از 85 درصد آب قابل استفاده کشور نیز مصرف شده است.

وی آلودگی آب، خاک و هوا را از مهمترین چالش‌های پیش‌رو برشمرد و افزود: در بخش کشاورزی نیز شاهد استفاده بی‌رویه از سم و کودهای شیمیایی هستیم که باید مورد کنترل و نظارت قرار گیرد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار