معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان از فعالیت 24 کتابخانه شهری و 2 کتابخانه روستایی در همدان خبر داد.
کد خبر: ۱۵۴۴۸
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۳:۱۴ 22 March 2015
معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان از فعالیت 24 کتابخانه شهری و 2 کتابخانه روستایی در همدان خبر داد.

به گزارش فارس ؛ ‌ حسن عرفانی‌مقدم در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی همدان اظهار کرد: این جلسه به منظور تبیین برنامه اجرایی عملیاتی کتابخانه‌های عمومی سال 94 شهرستان همدان برگزار شده است.

وی توجه به سند چشم‌انداز در افق 1404، ضرورت توجه به منشور فرهنگی استان، تحقق برنامه اجرایی عملیاتی ترویج فرهنگ مطالعه، اهتمام جدی به مناطق محروم، ضرورت توجه به رعایت عدالت در دسترسی شهروندان به کتاب و تسهیل دسترسی به کتاب و منابع اطلاعاتی را از جمله این اهداف دانست.

معاون کتابخانه‌های عمومی همدان افزود: افتتاح کتابخانه عمومی در شهرک­‌های با جمعیت 3 هزار نفر فاقد کتابخانه، برخورداری 50 درصد روستاهای با جمعیت بالای یک‌هزار و 500 نفر از کتابخانه، افزایش سرانه کتاب در کتابخانه­‌ها به میزان 75 جلد کتاب به ازاء هر 100 نفر، تجهیز کتابخانه‌ها به اینترنت،‌ حمایت از ناشرین و انتشارات بومی از دیگر اهداف این برنامه است.

عرفانی‌مقدم ادامه داد: اکنون 26 کتابخانه عمومی در شهرستان داریم که 18 کتابخانه نهادی و هشت کتابخانه نیز مشارکتی است که رتبه نخست را در استان داریم.

وی ادامه داد: از 26 کتابخانه عمومی 24 مورد در شهر و دو مورد نیز در روستا‌ها بوده است.

معاون کتابخانه‌های عمومی همدان افزود: در برنامه سال 94 افتتاح کتابخانه عمومی در شهرک­‌های با جمعیت بیش از 33 هزار نفر را خواهیم داشت که دو شهرک بهشتی و الوند با این شرایط فاقد کتابخانه هستند.

وی ادامه داد: تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در این برنامه نیز مورد توجه است که از آن جمله کتابخانه عمومی شهر مریانج مد نظر بوده و ساخت کتابخانه شهر جورقان از دیگر موارد پیش‌بینی شده است.

وی تاکید کرد: انجام پژوهش­ در حوزه کتاب و کتابخوانی با نظارت اساتید علم اطلاعات و دانش‌شناسی، تقویت روحیه هم‌افزایی و اقدامات مشارکتی در بین دستگاه­­‌های اجرایی و تشکیل منظم انجمن­‌ها بر اساس قانون از دیگر موارد مورد نظر است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار