2میلیون غدد عرق در سراسر بدن انسان قرار گرفته و بیشترین مکانی که عرق تولید میکند زیر بغل است. عرق تولید شده توسط این غدد حاوی پروتئین ها و اسیدهای چرب است که آن را ضخیم تر میکنه و به رنگ شیری یا زرد درمی آورد، به همین دلیل بعضی لباس ها روی زیربغل زردرنگ میشن. خود عرق بدون بو است اما به علت رشد باکتری در سطح پوست در اثر تعریق بوی بدی ایجاد میکنه. افراد زیادی وجود دارند که عرق بدن خیلی خیلی اذیتشان میکند و حتی باعث مختل کردن بعضی از کارهایشان می شود. علاوه بر اون چندتا راهکار ساده را برایتان قرار داده ایم تا شاید بتواند در این زمینه کمی به شما کمک کند.
کد خبر: ۱۵۴۲۹۷
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰ 30 December 2015
عرق کردن یک واکنش طبیعی برای تنظیم دمای بدن است

عرق کردن یه فرآیند طبیعیست که به حفظ دمای داخلی بدن در حین ورزش و یا آب و هوای گرم بسیار کمک میکند. علاوه بر اون باعث دفع سموم بدن هم می شود. به وسیله ی عرق کردن گرمای اضافی از سطح پوست تبخیر و این عمل باعث خنک شدن بدن می شود.

تنظیم رژیم غذایی و کاهش تعریق بدن

شاید در نگاه اول این حرف کمی دور از انتظار باشه اما همونطوری که گفتیم یکی از فواید تعریق دفع سموم از بدن انسانه و اون چیزی که از بدن ما خارج می شود. حاصل چیزیه که از طریق تغذیه وارد بدن ما شده پس کمی دقت کنید.

اگر از عرق زیاد رنج میبرید مصرف این مواد غذایی را به حداقل برسانید

بعضی از غذاها باعث افزایش تعریق و بوی بد زیربغل می شوند مانند سیر , پیاز , ماهی , ادویه جات بخصوص کاری , فلفل و گوشت قرمز. این موضوع در رابطه با نوشیدنی های کافئین دار مانند قهوه , نسکافه و… هم صدق می کند.

مواد غذایی موثر در کاهش تعریق بدن

مصرف میوه ها , سبزیجات و غلات سبوس دار باعث بهبود متابولیک بدن می شود که نتیجه ی آن کاهش استرس و کاهش تعریق است.

با افزودن روی و منیزیم به رژیم غذایی می توان تا حد زیادی از تعریق جلوگیری کرد. این موارد از طریق مصرف ویتامین ها و یا با خوردن غذاهایی که غنی از این ویتامین ها هستند به دست می آید. مانند آجیل و دانه ها , اسفناج , عدس , آووکادو , موز , انجیر , کدو و دانه ی کدو , شکلات تیره و بادام زمینی.

تغییر شیوه ی زندگی و خلاص شدن از بوی بد عرق

با تمرین بعضی کارا می توانیم آن را تبدیل به عادتای خوب زندگیمان کنیم تا باعث آرامش خود و اطرافیانمان شود. با این دو راهکار ساده از دست بوی بد زیر بغل راحت می­شوید.

دوش روزانه و احساس شادابی و سرزندگی

همیشه بعد از یه خواب طولانی و یا یک روز پرکار گرفتن دوش بهترین روش برای ایجاد یک حس بهتر است. استفاده از صابون های ضد باکتری و علاوه بر اون شست و شوی زیر بغل با سرکه ی سفید در کاهش بوی بد زیر بغل بسیار اهمیت دارد. سرکه ی سفید با تغییر PH پوست مانع از رشد باکتری ها می شود.

همچنین از مخلوط جوش شیرین و آرد ذرت هم می شود برای شستن زیر بغل استفاده کرد که باعث کاهش رطوبت و کاهش رشد باکتری در این ناحیه می شود. حتما بعد از حمام تمام بدن خود را به کمک حوله کاملا خشک کنید و بعد از اون با قرار دادن روغن نارگیل در ناحیه ی زیربغل تا حد زیادی از ایجاد بوی بد آن جلوگیری کنید.

لباس هایی با فیبر طبیعی بپوشید

استفاده از لباس هایی با جنس پنبه , نخ و ابریشم بسیار مناسبه و تعویض و شست و شوی مرتب لباس ها توصیه می شود. همیشه بعد از یه روز کاری لباسهایتان را بشویید و از تمیزی و عطر خوب آن مطمئن باشید. مخصوصا لباس هایی که برای تمرین های ورزشی استفاده می شود بعلت خیس بودن مستعد رشد باکتری بوده و شستن لباس ها بعد ورزش ضروری است.
برچسب ها: عرق کردن ، بوی بد ، عرق پا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار