جشنوراه بازی های بومی محلی بمناسبت هفته وحدت و همزمان با میلاد پیامبر اسلام (ص) و امام جعفر صادق(ع) در دهلران برگزار شد.
کد خبر: ۱۵۴۰۵۵
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰ 30 December 2015
 جشنوراه بازی های بومی محلی بمناسبت هفته وحدت و همزمان با میلاد پیامبر اسلام (ص) و امام جعفر صادق(ع) در دهلران برگزار شد.

به گزارش تابناک ایلام؛ در این جشنواره که به همت هیات ورزش های بومی و محلی دهلران روز جمعه در ورزشگاه شهدای انقلاب برگزار شد و شامل مسابقات دال پلان و طناب کشی بود، تیم هایی از روستاهای حاضرمیل، تم تم آب و گلسیری از توابع بخش مرکزی شرکت داشتند.
نایب رئیس هیات ورزش های بومی و محلی استان ایلام در حاشیه برگزاری این جشنواره گفت: در طول سال برنامه های ورزشی متنوعی در روستاهای استان با هدف توسعه و ترویج ورزش برگزار می شود.
شوهانی با بیان اینکه بانوان استان ایلام در رشته های بومی و محلی عناوین زیادی در کشور کسب کرده اند، اظهار کرد: سال گذشته تیم سه گانه هیات بومی و محلی استان در مسابقات دال پلان کشوری به میزبانی نهاوند،قهرمان کشور شد.
نایب رئیس هیات بومی و محلی استان ایلام برگزاری مسابقات و جشنواره های مختلف ورزشی در طول سال را گامی در جهت احیای ورزش های بومی و محلی برشمرد و افزود: در دهه فجر امسال برنامه های متنوعی در روستاها برگزار می شود.
رئیس هیات ورزش های بومی و محلی دهلران نیز گفت: در این جشنواره که با حضور گسترده بانوان برگزار می شود 12 تیم طناب کشی و 21 تیم دال پلان شرکت دارند.
علی رضازاده با بیان اینکه بیش از 120 ورزشکار از روستاهای بخش مرکزی دهلران در این جشنوراه حضور دارند، افزود: در پایان مسابقات به تیم های قهرمان و نایب قهرمان جوایزی اهدا می شود.
رئیس هیات ورزش های بومی و محلی دهلران ادامه داد: با توجه به علاقه مردم به ورزش های بومی و محلی بیش از 20 بازی بومی و محلی در نقاط مختلف روستایی این شهرستان شناسایی شده است.
رضازاده اظهار کرد: ورزش روستایی با توجه به تنوع رشته ها، گستردگی و پوشش جمعیتی دارای جایگاه خاصی در بین روستاییان است و مسئولان باید ورزش روستایی را مورد توجه ویژه قرار دهند.
وی بر ضرورت احیای ورزش های سنتی و محلی در روستاها برای نشاط مردم تاکید کرد و افزود: تخصیص اعتبارات، تامین امکانات و فضاهای مناسب نقش مهم و موثری در توسعه و گسترش ورزش روستایی دارد که این مهم باید مد نظر متولیان و برنامه ریزان باشد.
رضازاده با اشاره به گرایش جوانان روستایی به رشته های بومی و محلی گفت: باید زمینه ای فراهم شود تا ضمن احیای این ورزش ها استعدادهای جوانان ورزشکار روستایی در سایر رشته ها نیز شکوفا شود.
وی یادآور شد: این هیات ورزشی علاوه بر توسعه و گسترش ورزش های بومی و محلی باید به سایر رشته های ورزشی که جوانان روستایی به آنها علاقه مند هستند نیز پاسخگو باشد.
رضازاده فوتبال و فوتسال در روستاها را از رشته های مورد علاقه جوانان دانست و افزود: هیات ورزش روستایی باید به این ورزش ها نیز توجه کند البته این مهم مستلزم اعتبارت و امکانات است./م

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار