مدیرکل بحران استان ایلام؛
مدیرکل بحران استان ایلام با اشاره به پیش بینی هواشناسی مبنی بر بارش برف و باران از فردا در بیشتر مناطق این استان، گفت: دستگاه های عضو ستاد بحران باید برای مقابله با حوادث احتمالی در حالت آماده باشند.
کد خبر: ۱۵۳۹۷۱
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۰ 30 December 2015
به گزارش تابناک ایلام، مدیرکل بحران استان ایلام با اشاره به پیش بینی هواشناسی مبنی بر بارش برف و باران از فردا در بیشتر مناطق این استان، گفت: دستگاه های عضو ستاد بحران باید برای مقابله با حوادث احتمالی در حالت آماده باشند.
احمد کرمی در اطلاعیه ای خطاب به اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان ایلام و شهرداران شهرهای مختلف از آنان خواست نسبت به آماده باش اکیپ های امدادی و عملیاتی خود اقدام کرده و تمهیدات لازم را برای مقابله با حوادث احتمالی بیندیشند.
وی افزود: پیرو اطلاع رسانی روز گذشته مدیریت بحران و با توجه به اخطاریه شماره 13 اداره کل هواشناسی استان ایلام مبنی بر وقوع ناپایداری از بامداد روز چهارشنبه (9 دی)، احتمال وزش باد شدید و رعد و برق و بارش برف و باران در مناطق مختلف این استان وجود دارد.
کرمی تاکید کرد: احتمال لغزندگی مسیرها و معابر، یخبندان و یا آبگرفتگی مقطعی معابر و استمرار آن با کاهش دما از چهارشنبه تا اوایل هفته آینده وجود دارد بنابراین باید برای مقابله با هر حادثه احتمالی آماده باشیم.
پیش بین اداره کل هواشناسی ایلام از ورود سامانه جدید بارشی به استان در اواخر هفته جاری خبر داد و گفت: با ورود این سامانه از روز چهارشنبه شاهد بارش برف و باران در مناطق مختلف استان خواهیم بود.
مجتبی میهن پرست اظهار کرد: این سامانه بارشی با هسته سرد است و با بارش باران و برف همراه خواهد بود و موجب آبگرفتگی معابر، لغزندگی جاده ها و اختلال در تردد و همچنین مه گرفتگی در نقاط مرتفع می شود.
وی افزود: این سامانه از میزان بارش مناسبی در مقایسه با سامانه های هفته های اخیر برخوردار است و در مناطق و شهرهای سردسیر استان احتمال بارش ها به صورت برف دور از انتظار نیست.
میهن پرست تاکید کرد: این سامانه از اواخر روز چهارشنبه از آسمان استان خارج می شود و استان ایلام در روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری آسمان صاف و هوایی پایدار خواهد داشت.
پیش بین اداره کل هواشناسی گفت: در این سامانه، افزایش دما در ساعات اولیه صبح به علت ابر ناکی هوا و کاهش آن در میانه روز رخ می دهد./پ
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار