استاندار آذربایجان شرقی گفت: افراطی‌گری، خشونت و ظلم و ستمی که امروز انسان‌ها از آن رنج می‌برند به دلیل فاصله گرفتن از راه و هدف انبیای الهی است.
کد خبر: ۱۵۳۶۰۶
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۲ 28 December 2015
به گزارش تابناک تبریز، دکتر اسماعیل جبارزاده در دیدار با اعضای شورای خلیفه‌گری ارامنه آذربایجان، ضمن تبریک میلاد مسعود دو پیامبر بزرگ الهی، حضرت محمد مصطفی (ص) و حضرت عیسی مسیح (ع)، اظهار داشت: انبیای الهی نور واحد هستند و همه آنها برای یک هدف مشترک که همان هدایت و رستگاری انسان‌هاست مبعوث شده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: امروز انسان‌ها از افراطی‌گری، خشونت، کشتار و ظلم و ستم رنج می‌برند و در این میان راه نجات در بازگشت به راه انبیای الهی است.
استاندار آذربایجان شرقی با تبریک فرا رسیدن سال نوی میلادی به هموطنان مسیحی، ابراز امیدواری کرد سال جدید سالی توام با آرامش و صلح برای تمام انسان‌ها باشد.
وی با بیان این که هموطنان مسیحی جزو بهترین شهروندان ما هستند، افزود: ارتباط ما با هموطنان مسیحی خود همیشه دوستانه و برادرانه بوده و افتخار می‌کنیم که در خدمت این عزیزان باشیم.
دکتر جبارزاده همچنین از ایجاد موزه ارامنه در تبریز استقبال کرد و با تاکید بر همکاری مسوولان اجرایی در جهت تحقق این امر، گفت: با توجه به انتخاب تبریز به عنوان شهر نمونه گردشگری در سال 2018، ایجاد این موزه و موزه‌های دیگر می‌تواند در جذب گردشگر موثر باشد.
اسقف اعظم خلیفه‌گری ارامنه آذربایجان هم در این دیدار ضمن تبریک میلاد پیامبر اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع)، تقارن این روز فرخنده با ایام میلاد حضرت مسیح (ع) را اتفاقی مبارک دانست و بیشترین پیوندهای برادرانه بین هموطنان مسلمان و مسیحی را آرزو کرد.
گریگور چیفت‌چیان با اشاره به مشکلات کشورهای منطقه و کشته و آواره شدن شمار زیادی از انسان‌ها، خاطرنشان کرد: آن‌چه در بین مسایل جهانی دردناک‌تر است ایجاد کدورت و دشمنی بین پیروان دو دین بزرگ الهی یعنی اسلام و مسیحیت است.
وی افزود: البته در مقابل این دشواری‌ها که باعث ناراحتی همه ماست، باید از زندگی مسالمت‌آمیز و توام با صلح و صفا و آرامش و امنیت بین پیروان فرهنگ‌ها و ادیان ریشه‌دار در ایران یاد کنیم که در سایه تفکرات امام خمینی و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای محقق شده است.
چیفت‌چیان گفت: خوشبختانه خواهران و برادران مسلمان ما در تبریز، به چشم غریبه به ما نگاه نمی‌کنند و ما به عنوان بخشی از این شهر در جامعه عجین شده‌ایم.
اسقف اعظم خلیفه‌گری ارامنه آذربایجان در ادامه با تاکید بر توسعه روابط بین هموطنان مسلمان و مسیحی، خاطرنشان کرد: برای تعامل و همکاری بیشتر باید دیدگاه‌های عملی‌تری به ویژه در بخش‌های اقتصادی و عمرانی داشته باشیم.
وی با اشاره به اهمیت تاریخی خلیفه‌گری ارامنه آذربایجان، از ایجاد موزه ارامنه در تبریز خبر داد و خواستار همکاری مدیریت استان و سازمان‌های مرتبط با این امر شد.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز در این دیدار حضور داشتند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :