کد خبر: ۱۵۳۴۹۷
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۹ 28 December 2015


سرپرست اداره کل مدیریت بحران البرز ضمن اشاره به توسعه نامتوازن کلانشهر کرج گفت: 21 بحران کرج را تهدید می‌کند به همین دلیل در صدد تقویت ظرفیت مدیریت بحران در تمامی شهرستان‌های استان هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه البرز، مهدی مهرور امروز(هفت دی)، در جلسه آموزشی مدیریت بحران ویژه روسای ادارات استان البرز گفت: در چند روز گذشته بحث مدیریت بحران در استان فراگیر شده است و با توجه به ارزیابی‌های صورت گرفته؛ اولین اولویت در مدیریت بحران را آموزش مدیریت بحران تعیین کردیم و براساس آن این جلسه تشکیل شد.

وی افزود: آموزش‌های مدیریت بحران نیازی جدی است که قشر خاصی را شامل نمی‌شود و همه اقشار از جمله مدیران، معلمان، دانش آموزان و همه شهروندان را در بر می‌گیرد.

مهرور با بیان اینکه در پایان این جلسه مدرک معتبری مبنی بر شرکت در دوره آموزشی مدیریت بحران به شرکت کنندگان داده می‌شود، اذعان کرد: آموزش مدیریت بحران با هماهنگی سازمان مدیریت بحران و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و با حضور اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان انجام می‌شود.

این مسئول از تلاش اداره کل بحران برای تعمیم این دوره آموزش در زمان‌های مختلف گفت و تاکید کرد: در این دوره سعی می‌شود تا اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران در شهرستان‌های استان با آموزش و ساز و کار علمی از نحوه مدیریت یک بحران آگاهی یابند.

مهرور اهمیت برگزاری چنین جلساتی را یادآور شد و گفت: در حال حاضر 21 بحران شناسایی تفکیک شده است که استان البرز نیز از ناحیه این 21 بحران در معرض خطر قرار دارد؛ به همین دلیل افزایش ظرفین مدیریت بحران در استان یکی از اهداف اداره کل مدیریت بحران البرز است.

وی به چند نمونه از این تهدیدها اشاره کرد و افزود: زلزله یکی از این خطرات است که البته دوره وقوع آن در البرز هر 150 سال است اما از آخرین زلزله بزرگ در البرز 170 می‌گذرد بنابراین باید آمادگی کاملی در این خصوص داشته باشبم.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران البرز خاطرنشان کرد: خطر دیگری که البرز را به شدت تهدید می‌کند سیل است؛ سه رودخانه کرج، طالقان و کردان در البرز جاری است که در همواره خطر وقوع سیل در مسیر این سه رودخانه وجود دارد.

مهرور ادامه داد: طوفان‌ها و ریزگردها نیز استان البرز را تحت تاثیر قرار داده‌اند که مهمترین عامل آن را می‌توان تخریب پوشش گیاهی بر اثر چرای بیش از حد دام دانست.

وی به مصرف 92 درصدی آب در بخش کشاورزی البرز اشاره کرد و گفت: این میزان مصرف در شرایطی که خشکسالی یکی از 21 بحران البرز است درست نیست به همین دلیل کشاورزی البرز باید هوشمند شود.

مهرور در پایان با بیان اینکه کرج تنها کلانشهری است که آمار مهاجرت به آن چهار درصد است، اعلام کرد: مهاجرت بی رویه به کرج باعث توسعه نامتوازن و عدم توسعه زیرساخت‌های متناسب با جمعیت شده است؛ باید تلاش کنیم تا این روند توسعه نامتوازن را کنترل کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار